همه ما می‌دانیم که ساخت اپلیکیشن یک کار زمان‌بر و تخصصی هست، از شکل گیری ایده و نیازسنجی‌ها، تحقیقات اولیه بازار و …. گرفته تا انتشار نسخه نهایی اپلیکیشن همه نیازمند تلاش و زمان بسیاری هستند.
اما آیا با انتشار نسخه نهایی همه چیز تمام می‌شود؟
قطعاً نه! کار تازه شروع می‌شود!
حال پس از انتشار اپلیکیشن این چالش مهم به وجود می‌آید که چطور اپلیکیشن ساخته شده به دست کاربران بالقوه بیافتد؟
در این نوشته چند راه‌حل برای این کار به شما معرفی می‌کنیم.

۱-بهینه سازی اپلیکیشن برای اپ استور و رعایت نکات ASO

تنها انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی یا اپ‌استور کافی نیست!
شما باید با رعایت نکات ASO اپلیکیشن را انتشار دهید.
کلمات کلیدی، توضیحات، اسکرین شات‌ها، عنوان اپلیکیشن، … همه باید تخصصی و به منظور بهینه سازی اپلیکیشن برای اپ‌استورها انتخاب شوند.
قبلاً در این نوشته در مورد ASO توضیحاتی داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید.
این کار باعث می‌شود اپلیکیشن شما متناسب با نیاز افراد(کاربران بالقوه) بهتر و سریع‌تر پیدا شود.

۲-انجام تحقیقات

مخاطبین بالقوه شما چه کسانی هستند؟


برای موفقیت حتماً باید مخاطبین بالقوه‌تان را بشناسید؛ اگرهنوز نمی‌شناسید، لازم است تحقیقاتی در این زمینه انجام دهید.
برای انجام تحقیقات ابتدا لازم است نگاهی به رقبا و اپلیکیشن‌های مشابه بیاندازید و بیبنید مخاطبین آنها چه کسانی هستند.
این یک راه سریع برای شناخت مخاطبین بالقوه هست.

۳-فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

یک راه عالی دیگر برای پیدا کردن و ارتباط با مخاطبین بالقوه شبکه‌های اجتماعی هستند.
حتماً از شبکه های اجتماعی جهت شناساندن هر چه بیشتر برند و ارتقای کسب و‌کارتان استفاده کنید.
نکته بسیار مهم : شبکه اجتماعی شما باید محلی برای تعامل با مخاطبین باشد و نه صرفاً محلی برای فروش!
در شبکه‌های اجتماعی با قرار دادن پست‌هایی از کاربران بخواهید نظر دهند، حرف بزنند، انتقاد کنند، به اشتراک بگذارند و …
همچنین برای کاربران شبکه‌های اجتماعی تخفیف و امتیاز ویژه در نظر بگیرید.

۴-خود نمایی هر چه بیشتر

افراد با نفوذ مرتبط با کارتان را شناسایی کنید.
برای شناسایی افراد با نفوذ یا اصطلاحاً اینفلوئنسرها می توانید از اینستاگرام، توئیتر یا لینکدین استفاده کنید.
از ان افراد بخواهید اپلیکیشن تان را بررسی کنند. همچنین از وبلاگ نویسان می توانید درخواست کنید اپلیکیشن شما را بررسی کنند و در قالب یک گزارش آن را انتشار دهند.
این کار شما را در معرض دید هزاران مخاطب بالقوه قرار می‌دهد.

۵-برنامه استراتژی محتوا

محتوا، پادشاه دنیای آنلاین است. اما یان تنها به معنی نوشتن پشت سر هم کلمات نیست!
پشت هر نوشته باید یک هدف و استراتژی وجود داشته باشد.
محتوا فقط متن نیست، محتوا می تواند تصویر،اسلاید، ویدئو و یا حتی پادکست صوتی باشد.
با توجه به اهداف خود یکی دو تا از انواع محتوا را می‌توانید برای رسیدن به هدف انتخاب کنید.
برای ایجاد استراتژی محتوا برنامه هفتگی یا ماهانه ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید روزانه محتوای متنوع، مفید و جذابی ایجاد می‌کنید.
توجه کنید که محتوای شما بیش از اینکه جنبه تبلیغاتی داشته باشد، به مخاطب ارزش منتقل کند.
هر چه ارزش بیشتری به مخاطبین انتقال دهید احتمال جذب بیشتر مخاطبان و بازگشت مشتریان بالاتر می‌رود.

۶-به روز رسانی مداوم وبلاگ

وبلاگ شما باید مرکز اصلی مطالب مرتبط با اپلیکیشن شما باشد. همچنین وبلاگ باید به مخاطبین بالقوه ارزشی منتقل کند.
به طور مثال اگر اپلیکیشن شما یک اپلیکیشن بازی است، مطالب وبلاگ باید در رابطه با تکنولوژی‌های روز مرتبط با بازی باشند.
اگر اپلیکیشن شکا درباره موزیک هست در وبلاگ‌تان در مورد هنرمندان و خواننده‌های مشهور بنویسید، این کار باعث جذب مخاطبین بالقوه می شود.
همچنین این کار باعث می‌شود مخاطبین راحت‌تر متوجه این موضوع شوند که کار و هدف شما چیست.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز است که تابع گوگل است سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.