پس از ساخت اپلیکیشن، دغدغهای که پیش میآید بازاریابی اپلیکیشن ساخته شده است. جهت بازاریابی و ارتقای اپلیکیشن نیاز به برنامه ریزی و تعیین استراتژیهای مناسب است.
برخی از روشهای غیر معمول وجود دارند که ممکن است به ذهن کسی نرسد اما تاثیر زیادی در افزایش دانلود اپلیکیشن میگذارند.
در این نوشته ۶ روش غیر معمول جهت افزایش دانلود اپلیکیشن را معرفی میکنیم.
۱-استفاده از محبوبیت شخص دیگر.
این روش بهترین روش نیست اما فرصت خوبی برای دیده شدن در اختیار شما میگذارد.
مثالی که در این مورد میتوانیم بزنیم اپلیکیشنهای ۲۳ health and wellness apps هستند که از محبوبیت اپل برای افزایش دانلود استفاده کردهاند و به apple healthkid متصل شدهاند.
برای این شیوه میتوانید یک کمپین تبلیغاتی در اپلیکیشن راه اندازی کنید.
۲-ساخت ویدئو.
معمولاً برای انتشار محتواهای ویدئویی از فیسبوک،اینستاگرام یا توئیتر استفاده میشود و کمتر به یوتیوب و اپارات توجه میشود.
توجه داشته باشید که یوتیوب سومین وبسایت پر بازدید و دومین موتور جستجو در جهان است.
هر چند در ایران استفاده از یوتیوب مشکل اتفاق میفتد اما از این راه برای دیده شدن غافل نشوید.
یک ویدئو خوب در یوتیوب میتواند میلیونها بازدید داشته باشد و به طور ویروسی در این فضا انتقال پیدا کند.
۳-از کشورها یا شهرهای کوچکتر شروع کنید.
بازارهای موجود در کشورها یا شهرهای کوچک رقیبان کمتری وجود دارد و اصطلاحاً بازار بکر تری برای شروع وجود دارد.
احتمال موفقیت در بازارهای محلی بسیار بیشتر است. همچنین اچرای یک کمپین تبلیغاتی هم به صرفه تر و ارزان تر است.
۴-از مارکتهای سطح پایینتر استفاده کنید.
معمولاً همه برای انتشار اپ از مارکت اپ استور و گوگل پلی استفاده میکنند. ما پیشنهادمیکنیم از مارکتهای سطح پایین تر نیز برای انتشار اپلیکیشن خود استفاده کنید.
در مارکتهای کوچکتر رقبای کمتری وجود دارد و احتمال دیده شدن بیشتر است. به طور مثال مارکتهای ایرانی برای انتشار اپ شامل موارد زیر هستند:
-کافه بازار
-مایکت
-سیب اپ
-کندو
…..
۵-ساخت کمپین تبلیغاتی هدف گیری مجدد یا ریتارگتینگ(retargeting)
در این روش از تبلیغات زمانیکه فردی از وبسایت شما بازدید میکند ممکن است برای بار اول که سایت را مشاهده میکند هنوز برای استفاده از اپلیکیشن یا محصول تردید داشته باشد.
رفتار افراد بازدید کننده بررسی و رصد میشود و در نهایت تبلیغات شما در وبسایتهای مرتبط به همان افراد نمایش داده میشود.
استفاده از این شیوه تبلیغاتی نرخ کلیک را تا ۱۰٪ بالاتر می برد و احتمال برگشت افراد و تبدیل شدن آنها به کاربر بسیار بیشتر میشود.
۶-بازخوردگیری.
همه دوست دارند افکار و تجاربشان را با دیگران به اشتراک بگذارند. پس چرا این درخواست را از کاربران نکنیم؟
شبکههای اجتماعی یا انجمنها گفتگو بهترین محل برای انجام این کار هستند.
از آنها بپرسید در مورد اپلیکیشن شما چه فکری میکنند؟
از این طریق ممکن است با ایدههای جدیدی جهت ارتقای اپلیکیشن بر بخورید.
به آنها و نظراتشان بسیار اهمیت دهید زیرا آنها کسانی هستند که از اپلیکیشن شما استفاده می کنند.
برچسب خوردهios, اپ, اپ ساز, اپساز, اپلیکیشن, اپلیکیشن اندروید, ساخت اپلیکیشن