رقابت کردن چطور به موفقیت اپلیکیشن کمک می‌کند؟

خیلی از افرادی که برای اولین بار قصد ارائه اپلیکیشن دارند ترجیح می‌دهند اپلیکیشن را در زمان متفاوتی از رقبا انتشار دهند، چون فکر می‌کنند هم زمانی انتشار اپلیکیشن باعث شکست‌شان در براربر رقبا می‌شود. 
اما این اصلاً درست نیست. اگر موفقیت شما بستگی به نحوه کار رقبا دارد پس همان بهتر هیچ کاری نکنید!
شما صرفاً باید مسئولیت موفقیت خودتان را به عهده بگیرید.
رقابت کردن در واقع اتفاق بسیار خوبی است.
حتماً داستان‌های بَِرندهای معروف را شنیده‌اید. گوگل اولین موتور جستجو نبود، فیسبوک اولین شبکه اجتماعی نبود و …
زمانی که ایده شما رویکرد منم همینطور” نداشته باشه در این بازار هر چند شلوغ جای موفقیت هست.
در این نوشته مزایای رقابت کردن را توضیح می‌دهیم.

۱-رقابت موجب اعتبارسنجی نیازها می‌شود.

رقبا در واقع محصول را در بازار جا انداخته‌اند. گوگل احتیاجی نداشت در مورد اهمیت موتورهای جستجو در بازار تلاش کند. 
قبل از آن موتورهای جستجوی دیگری بودند که این کار را انجام داده بودند.
این موضوع باعث شد گوگل تمرکز خود را بر روی ایجاد یک محصول به مراتب بهتر بگذارد.
همین اتفاق برای دراپ باکس هم افتاد، قبل از دراپ باکس محصولی به نام باکس برای اشتراک گذاری فایل‌ها وجود داشت.

۲-رقابت باعث نوآوری می‌شود.

بزرگ‌ترین مزیتی که رقابت کردن برای کسب و کارها ایجاد می‌کند نوآوری است. نوآوری باعث می‌شود یک کسب و کار در بین رقبا پیشتاز باشد.
اگر هیچ رقیبی در بازار ندارید باید همواره به فکر بهبود کسب و کار خود باشید.
اگر رقبایی در بازار کار دارید، نمی‌توان همان کاری را انجام داد که بقیه هم در حال انجامش هستند، باید نوآوری انجام داد.
رقابت سالم  شما را وادار به تغییرات مثبت می‌کند که باعث وجه تمایزتان با سایر رقبا شود.
نوآوری را می‌توان در بخش‌های مختلفی پیاده کرد. مثلا بهبود تجربه کاربری، تغییرات محصول، فناوری مورد استفاده، بخش‌های جدید بازار و …

۳-رقابت باعث می‌شود سریع‌تر و هوشمندانه‌تر کار کنید.

رقابت تنگاتنگ باعث می‌شود همیشه رو نوک پا بایستید. همیشه در حال حرکت و تکاپو باشید.
مجبور می شوید سریع‌تر از مشتریان بازخورد بگیرید،مشتریان جدید کسب کنید و …
کارآفرینی که این اطلاعات را در دست دارد، بر اساس داده‌ها تصمیم می‌گیرد. آنها قادر به ارزیابی صحیح واکنش رقبا نسبت به محصول هستند.
تصمیمات به موقع موجب اجرای سریع‌تر کار می‌شود و همچنین موجب ماندگاری در ذهن مشتریان می شوید.

۴-رقابت باعث می‌شود مشتریان همیشه در اولویت کارها باشند.

رقابت برای مشتری باعث بهبود تجربه خدمات مشتریان می‌شود.اگر می‌خواهید توجهات را جلب کنید باید ارزش واقعی ایجاد کنید. 
باید برای بهبود تجربه کاربری در سطح محصول و مشتری تلاش کنید.

۵-رقابت باعث می‌شود از اشتباهات بقیه درس بگیرید.

محصولات رقبا، وضعیت بازار و وضعیت مالی خود را بسنجید. 
ببینید چطور برای جذب مخاطب تلاش می‌کنند؟  از چه استراتژی‌هایی استفاده می‌کنند؟
از چیزی که یاد گرفته‌اید در بازار استفاده کنید و کار خود را با ریسک کم‌تری شروع کنید.
راجع به گذشته رقبا تحقیق کنید و این مسائل به شما در بهبود کسب و کار در جنبه‌های مختلف کمک می‌کند.
به صورت کلی رقابت اصلاً چیز بدی نیست. بسیاری از کارآفرین‌ها برای شروع کار، کار خود را در یک بازار رقابتی شلوغ آغاز کرده‌اند و موفق هم شده‌اند.
اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز است که تابع گوگل است سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.