یکی از راه‌های سنجش موفقیت، تعداد کاربران اپلیکیشن است.

هر چه تعداد افراد بیشتری اپلیکیشن را دانلود و نصب کنند میزان موفقیت کسب‌و‌کار افزایش می یابد.

اگر اپلیکیشن در مدت زمانی کوتاه مثل ۱۲ ماه بتواند یک میلیون کاربر جذب کند یعنی به موفقیت بزرگی رسیده است!
فیسبوک تنها پس از ده ماه توانست به ۱ میلیون کاربر دست پیدا کند و امروز بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر دارد!
دراپ باکس یک نمونه موفق دیگر است که در عرض هفت ماه توانست به این عدد برسد.
همچنین اپلیکیشن‌های Foursquare، Tumblr، Airbnb، Kickstarter، Uber، Spotify و … از نمونه اپلیکیشن‌هایی موفقی هستند که توانستند در مدت زمان کم به تعداد زیادی کاربر دست پیدا کنند.
دستیابی به این موفقیت به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ در این نوشته چند مورد مهم را نام می بریم.

-تلاش کنید تا در اپ‌استورها در معرض دید مشتریان بالقوه قرار بگیرید.

کسب‌وکار زمانی قابل گسترش پذیری است که قابلیت جذب مشتری داشته باشد.
برای جذب کاربران باید تلاش زیادی انجام دهید.
یک آمار نشان می دهد که درصد کمی از کاربران پس از یک ماه اپلیکیشن را نگه می دارند!
بنابراین جهت رشد و گسترش لازم است علاوه بر جذب کاربر به نگهداری و حفظ مشتری نیزعمیقاً  فکر کنید.
قبل از هر چیز با استفاده از روش های ASO باید کاری کنید تا اپلیکیشن شما به راحتی در اپ‌استورها پیدا شود.
با رعایت نکات ASO تاثیر اولیه را در دهن مخاطب ایجاد می‌کنید.

-از استراتژی بازاریابی تاثیرگذار استفاده کنید.

امروزه بازاریابی تاثیرگذار پتانسیل بسیار زیادی در جذب مخاطب دارد.
برای به کار گیری این استراتژی لازم است افراد تاثیر گذار(وبلاگ نویس، اینستاگرم، یوتیوبر، …) مناسب کار خود را شناسایی کنید و از طریق آنها محصول خود را در معرض دید افراد بالقوه زیادی قرار دهید.
تا کنون اپلیکیشن‌های زیادی محبوبیت‌شان را از طریق اینفلوئنسرها به دست آورده اند.

-یک محصول برتر داشته باشید.

داشتن یک محصول مناسب به تنهایی کافی نیست، شما باید محصولی داشته بشاید که از محصول رقبا بهتر باشد.
تمرکز خود را بر روی رفع نقاط ضعف رقبا بگذارید و محصولی متمایز ارائه کنید.
یکی از استراتژی‌های کلیدی این است که بلد باشید چطور از طریق رقبا، مستری جذب کنید.
گاهی وقت‌ها تغییر تجربه کاربری، بهبود رابط کاربری یا حتی بالا بردن سرعت می تواند وجه تمایز بسیار خوبی برای جذب افراد بیشتر باشد.

-هدفمند باشید.

صرف نظر از اینکه برنامه شما بعد از چه مدت به یک میلیون کاربر دست پیدا کند شما باید هدف‌های بلند مدتی برای کسب و‌کارتان داشته باشید.
باید بدانید مخاطبین هدف شما که هستند و برای آن تلاش کنید، محصولات عالی ارائه کنید و ببینید برنامه شما چطور بر روی آنها تاثیر می گذارد.
اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز است که تابع گوگل است سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.