ایونت مارکتینگ یا بازاریابی رویداد چیست؟
ایونت مارکتینگ یا بازاریابی رویداد جهت ارائه یا ارتقای محصول، خدمات، سازمان و … جهت افزایش مشارکت با افراد برگزار میشوند.
برگزاری رویدادها یا همان ایونتها میتوانند به صورت آنلاین یا آفلاین باشند.
همچنین ایونت مارکتینگ میتواند به صورت اسپانسرینگ یا میزبانی یک رویداد نیز اتفاق بیفتد.
ایونت مارکتینگ و ارتقا از این طریق به صورتهای مستقیم و غیر مستقیم قابل انجام هستند.
دلیل اهمیت ایونت مارکتینگ
در دنیای شلوغ بازار فروش امروز، بازاریابان هر کسب و کار باید از تمام فرصتهای موجود جهت کسب اعتماد مشتریان و ایجاد حسن نیت جهت جذب افراد جدید استفاده کنند.
رویدادها(ایونتها) یک فرصت منحصر به فرد جهت تعامل با برندها و هم افزایی با سایر کسب و کارها فراهم میکنند.
رویدادها باید به یاد ماندنی باشند تا تاثیر مثبت بگذارند. تاثیر یک رویداد به اهداف یک کسب و کار بستگی دارد.
خیلی از شرکتها میخواهند در رویداد صرفاً تبلیغات خودشان را انجام دهند که خب این اصلا تاثیر مثبتی نخواهد گذاشت.
برای ایجاد حس مثبت لازم است احساسات مخاطبین را تحت تاثیر قرار دهید تا بتوانید ماندگار باشید.
زمانی که به مشتریان فرصت بیان پیشنهادات، انتقادات، بیان تجربیات استفاده از محصول و خدمتتان را در یک رویداد میدهید در واقع دارید با خریداران بالقوه ارتباط برقرار میکنید.
تاثیرات ایونت مارکتینگ بر کسب و کار
۱-برندسازی و شناخته شدن بیشتر
یک دلیل مهم برای شرکت کسب و کارها در یک رویداد برندسازی و بیشتر شناخته شدن نام تجاری هست.
ایونت مارکتینگ باعث میشود کسب و کار شما شناخته تر شود و هویت برند رشد پیدا کند.
در رویداد امکان به اشتراک گذاری ایدهها،افکار، اهداف برندتان را به هر شیوهای که دوست دارید میتوانید انجام دهید.
همچنین شرکت کردن کسب و کار شما در یک رویداد رسانهای می شود و نام شما در لیست شرکت کنندگان قرار میگیرد که خود این موضوع هم به برندسازی کمک میکند.
۲-تولید مشتری
دلیل مهم دیگری که کسب و کارهای شرکت کننده در رویدادها به دست میآورند تولید مشتریان جدید است.
چه چیزی بهتر از اینکه مخاطبین بالقوه شما همگی در یک جا جمع باشند و بتوانید با آنها ارتباط چهره به چهره برقرار کنید؟
ارتباط حضوری و شبکه سازی در رویداد می تواند به شبکههای اجتماعی آنلایشن شما اعتبار بهتری ببخشد.
۳-آموزش
هدف افراد از شرکت در رویدادهای مختلف دو چیز است. شبکه سازی و یادگیری.
مهم نیست چه رویدادی هست مهم این است که چه ارزشی برای مخاطبین ایجاد میشود.
انواع ایونت مارکتینگ:
آنلاین:
وبینار:
وبیناربه معنی یک ارائه، سخنرانی، کارگاه یا سمینار مبتنی بر وب است. وبینارها به صورت مجازی از طریق نرمافزارهای ویدیوکنفرانس اجرا میشوند، بنابراین یکی از روشهای فوقالعاده جذاب و پویا برای انتقال اطلاعات به مخاطبانی هستند که از لحاظ جغرافیایی در مناطق مختلف پراکنده هستند.
لایو:
این رویدادها به صورت زنده برگزار میشوند و از طریق شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام، هنگاوت، لایواستریم و … انجام میشوند.
آفلاین:
نمایشگاهها:
در نمایشگاههای مرتبط می توانید برای کسب و کارتان یک غرفه داشته باشید.
همایشها:
این رویدادها معمولا در سطح بالا با تعداد شرکت کنندگان زیاد برگزار میشوند.
هدف برگزاری همایشها اغلب اطلاع رسانی و تبادل اطلاعات در مورد موضوعات خاصی است.
سمینارها:
سمینار معمولا شامل گروه شرکت کنندگانی کمتری نسبت به همایش است.
هدف از برگزاری سمنیار نیز تبادل نظرات و اطلاعات است.
سمنیار نسبت به همایش تعاملیتر است.
سخن پایانی
برای رونمایی از اپلیکیشن موبایل نیز میتوانید از ایونت مارکتینگ به صورت آفلاین یا آنلاین استفاده کنید.
همچنین توصیه میشود همیشه جهت ارتقای کسب و کار در رویدادهای مرتبط حضور فعال پیدا کنید و حتی اگر میتوانید میزبانی یا حمایت مالی یک رویداد را به عهده بگیرید.