ایجاد یک استراتژی اپلیکیشن موبایل برای موفقیت کسب و کار-قسمت دوم

با توجه به گستردگی استفاده از گوشی‌های هوشمند و اینکه امروزه بیشتر افراد از طریق گوشی‌های هوشمند آنلاین هستند استراتژی موبایل نقش پر رنگ و مهمی در موفقیت کسب و کارها ایفا کرده است.
در واقع استراتژی اپلیکیشن موبایل و روی آوردن به این سمت، برای کسب و کارها تبدیل به ضرورت شده است.
در قسمت اول نوشته، ۵ مرحله اول از نوشتن استراتژی اپلیکیشن موبایل را توضیح دادیم.
در این قسمت نیز ۵ مرحله بعدی ایجاد استراتژی موبایل را معرفی می کنیم.

۶-نوع اپلیکیشن مورد نظر چیست؟

حال که ایده اپلیکیشن شما به طور واضح مشخص شده است وقت آن رسیده تا برنامه‌ریزی انجام دهید تا یک استراتژی اپلیکیشن موبایل منسجم داشته باشید.
بر اساس مخاطبین هدف تصمیم بگیری اپلیکیشن‌تان نیتیو و تنها برای یک پلت فرم اشد و یا هیبریدی برای چند پلت فرم(اندروید و iOS) ساخته شود؟
همچنین این نکته را هم در نظر داشته باشید که اپلیکیشن‌های هیبریدی هزینه کمتری در بر می گیرند.
حال اگر مخاطبین هدف شما همگی گوشی‌های اندروید و یا همگی iOS دارند بهتر است به صورت نیتیو و برای یک پلت فرم خاص کار کنید.

۷-تعیین متد توسعه اپلیکیشن

مورد بعد در توسعه اپلیکیشن، شیوه انجام این کار هست. توسعه اپلیکیشن از طریق متدهایی مثل Agile(چابک) یا Waterfall(آبشاری) قابل انجام هست.

 

 

در متد آبشاری(Waterfall) ابتدا پارامترهای توسعه را انتخاب می‌کنید سپس عملیات توسعه را انجام می دهید.
در متد چابک(Agile) کار هم زمان در بخش‌های مختلف صورت می گیرد؛ همه بخش‌ها با یکدیگر همکاری دارند و مورد حمایت یکدیگر قرار می‌گیرند.
سودحاصل از متد چابک بیشتر از متد آبشاری است زیرا در صورت تغییر، نیاز به بازگشت به مرحله قبل نیست و انجام مجدد کل مرحله نیست.

۸-نحوه ساخت و توسعه اپلیکیشن

اگر شما خود یک تیم برنامه نویسی هستید، می‌توانید کار ساخت و توسعه اپلیکیشن را توسط خودتان انجام دهید.
اما اگر دانش و زمان کافی برای انجام کار ندارید می‌توانید از سیستم‌ اَپ ساز برای ساخت اپلیکیشن استفاده کنید. و استراتژی اپلیکیشن موبایل خود را به اپ ساز بسپارید.
 همچنین اگر امکانات خاص‌تری مد نظر دارید می‌توانید کار را برون سپاری کنید.
سفارش خود را به تیم فنی اَپ ساز بسپارید تا به صورت سفارشی سازی اپلیکیشن را برای شما بسازند.

۹-انتخاب استراتژی بازاریابی

قبل از ساخت اپلیکیشن باید در مورد نحوه بازاریابی اپلیکیشن نیز فکر کنید.

 

 

در ابتدای کار می‌توانید از تبلیغات بنری یا تبلیغات درون برنامه‌ای استفاده کنید. انتخاب شیوه درست بازاریابی به نوع مخاطبین و کسب و کارتان ارتباط پیدا می کند.
در این زمینه می توانید نوشته های بازاریابی اپلیکیشن را مطالعه کنید.

۱۰-آزمایش و تست 

همیشه  امکان وجود خطاهایی وجود دارد. یک تیم تست ایجاد کنید و سعی کنید خطاها را به حداقل برسانید.
قوانین و مسئولیت‌های تیم تست باید به طور کامل مشخص شوند.
لازم است با توجه به نسخه‌های مختلف و سیستم عامل‌های مختلف عملیات تست انجام بگیرد.
ایجاد یک استراتژی مناسب اپلیکیشن موبایل کار ساده‌ای نیست اما اگر به خوبی انجام شود احتمال موفقیت کسب و کار تا حد زیادی بالا می رود.
اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

2 پاسخ

  1. ممنون از مطلبتون یه سوال داشتم برای تعیین متد توسعه اپلیکیشن ابزار خاصی وجود داره یا به صورت دستی انجام میشه؟ تخصص خاصی لازم هست که افراد داشته باشن؟

    1. همانطور که در نوشته اشاره شد میتوانید از agile methnod برای این کار استفاده کنید که برای کار با این روش نیازمند یادگیری مباحث تخصصی در زمینه اسکرام جهت توسعه نرم افزار هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز است که تابع گوگل است سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.