۴ نوع اپلیکیشن هیچوقت موفق نمیشوند!
بگذارید نوشته را با یک حقیقت تلخ شروع کنم و آن هم اینکه درصد زیادی از اپلیکیشنها به موفقیت نمیرسند.
به نظرتون چه باید کرد تا اپلیکیشن شما هم جزء ۴ الی ۱۰ اپلیکیشنی شود که روزانه افراد از آنها استفاده میکنند؟
در این نوشته ۴ نوع اپلیکیشن را معرفی میکنیم که احتمال شکست انها بسیار زیاد هست.
در پایان بررسی کنید آیا اپلکیکیشن شما هم جزء این دستههاست یا خیر.
اگر اپلیکیشن جزء این دستهها بود تلاش کنید اپلیکیشن را بهبود ببخشید و از دلایل شکست درس بگیرید.
۱-اپلیکیشنی که هیچ مشکلی را حل نمیکند.
هر کسب و کار موفقی برای حل مشکلی به وجود آمده است.
به طور مثال موسس کسب و کار instacard خودش با مشکل تهیه مواد غذایی مواجه بود و با ساخت این محصول که از مشکل خودش ناشی میشد الان تبدیل به یک اپلیکیشن پر استفاده شده است.
اما همه چیز در مشکل خلاصه نمیشود.
آیا مشتریان شما تمایل به استفاده از این راه حل دارند؟ آیا حاضر هستند بابتش هزینه پرداخت کنند؟
توجه داشته باشید که اگر اپلیکیشن شما مشکلی را حل نمیکند هیچ وقت موفق نمیشود.
۲-اپلیکیشنهای تک بنیان گذار.
اگر قصد شروع یک کسب و کار موفق دارید حداقل باید دو نفر باشید.
اگر راجع به بنیان گذاران اپلیکیشنهای موفق تحقیق کنید می بینید که هیچ کدام تنها نبودند.
بنیان گذارهای تنها اغلب در خطر هستند. شروع کار سخت است، درست است ممکن است به تنهایی و با دانش خود بتوانید یک اپلیکیشن بسازید اما نیاز به حمایت دارید.
هم بنیان گذار شما، باید مهارتهای شما را کامل کند، مکمل شما باشد.
اگر یک مهندس فنی هستید ، هم بنیان گذار شما باید در زمینه بازاریابی، پشتیبانی و فروش فعال باشد و بالعکس.
همچنین به افرادی نیاز دارید که به محصول شما علاقه مند هستند.
از طریق آنها میتوانید یک طوفان فکری ایجاد کنید و نظراتشان را جویا شوید.
۳-اپلیکیشنهای که مشابه رقبا هستند.
تا حالا شده هنگام استفاده از یک اپلیکیشن با خودتان بگویید اگر این قابلیت جدید را بهش اضافه کنم کارآمدتر خواهد شد؟
افراد معمولاً وقتی از یک اپلیکیشن استفاده میکنند به آن برنامه عادت میکنند و تغییر برای آنها سخت هست.
آیا این یکی دو قابلیت جدیدی که اضافه میکنید ارزش این را دارد که کاربران اپلیکیشن فعلی که بهش عادت دارند را کنار بگذارند و به سمت اپلیکیشن شما بیایند؟
ممکن است ترجیح دهند درخواست اضافه شدن این قابلیتها را به توسعه دهنده اپلیکیشن فعلی دهند و منتظر تغییرات از سمت همان اپلیکیشن باشند.
گوگل فقط در یکی دو قابلیت با رقبایش متفاوت نبود بلکه به طور کل نحوه جستجو کردن کاربران را متحول ساخت.
۴-اپلیکیشنهایی که ارزشی به کاربران انتقال نمیدهند.
ممکن است اپلیکیشنی ساخته باشید که افراد آن را میخواهند اما به این نکته هم توجه کنید که اپلیکیشنهای زیادی در هنگام انتقال ارزش خود به کاربران شکست خوردهاند.
اگر نتوانید ارزش چیزی که ساختید را به کاربران بالقوه انتقال دهید اپلیکیشن شما جایی برای موفقیت ندارد.
می توانید در ۷ الی ۱۰ کلمه توضیح دهید اپلیکیشنتان چه کار میکند؟
اگر نمی توانید ، شانسی برای موفقیت ندارید!
علاوه بر اینکه نیاز به برقراری ارتباط موثر با کاربران خود دارید.
نیاز دارید با مشتریان بالقوه از نظر احساسی ارتباط برقرار سازید.
باید احساس شوق و کنجکاوی را در مشتریان بالقوه به وجود بیاورید!
به فکر ساخت یک داستان یک خطی یا همان شعار بیزنسی خود باشید که ارزش کار را به مشتری انتقال میدهد.
مثلا اینستاگرام با این جمله ارزشاش را انتقال میدهد:
“Capture and share the world’s moments.”
ترجمه: لحظاتت را ثبت کن و با جهان به اشتراک بگذار.
این یک جمله بسیار ساده و واضح است که ارزش کار را به مشتریان انتقال میدهد و از نظر احساسی ارتباط برقرار می سازد.
در پایان بررسی کنید اپلیکیشن شما جزء این ۴ دسته گفته شده نباشد.
برچسب خوردهios, اپ ساز, اپساز, اپلیکیشن, اپلیکیشن اندروید, ساخت اپلیکیشن, شکست اپلیکیشن, موفقیت اپلیکیشن