وضعیت اپلیکیشن های دنیا و علایق کاربران !

اپلیکیشن های دنیا

در این مقاله به بررسی وضعیت اپلیکیشن های دنیا پرداخته شده است. نتایج بررسی مدت زمان استفاده از وسیله‌های دیجیتال در آمریکا نشان می­دهند که تلفن­ های همراه هوشمند با ۶۲ درصد بیشترین زمان استفاده را به خود اختصاص می دهند و کامپیوتر شخصی با ۲۹ درصد و تبلت‌ها با ۹ درصد در رده ­های بعدی قرار دارند. استفاده از موبایل در حال حرکت به سمت اپلیکیشن محور شدن است. نتایج تحقیق comscore نشان می­دهند که تا دسامبر ۲۰۱۷، به طور میانگین %۸۸ زمان استفاده از موبایل صرف کار با اپلیکیشن ­های مختلف می­شود و کار با مرورگر تنها %۱۲ زمان استفاده را به خود اختصاص می­دهد. همان­طور که مشخص است، اپلیکیشن­ ها بزرگ­ترین عامل استفاده از تلفن­ های همراه هوشمند هستند.

علاوه بر این، تعداد اپلیکیشن و وب­سایت­هایی که توانسته­ اند به ۱۰% کاربران دسترسی داشته ­باشند، ۲% افزایش داشته­ است. این رشد سالانه نشان می­دهد که حرکت به سمت دنیای دیجیتال بهترین تصمیمی است که می­توانید برای کسب و کار خود بگیرید.

گوشی ­های هوشمند تبدیل به چیره­ ترین پلتفرم دنیای دیجیتال شده­ اند. مدت زمان صرف ­شده­ ی کاربران در هر پلتفرم توزیعی نابرابر دارد و در این میان گوشی ­های هوشمند با ۶۲% در جایگاه نخست قرار دارند.
تعداد کاربران آمریکایی که استفاده ­ی برابری از پلتفرم ­های دیجیتال دارند بسیار پایین است و مشخصا کاربران تمایل بیشتری به استفاده از اینترنت توسط تلفن ­های همراه دارند. سهم زمان استفاده کاربران از کامپیوتر شخصی ۲۹% و برای تبلت حدود ۹% است.

سهم مدت زمان استفاده از گوشی­ های هوشمند به صورت سالانه در حال افزایش است. برای مثال، این رقم از ۵۴.۵% در ابتدای سال به ۶۱.۹ % در انتهای سال رسیده است. این یعنی مدت زمان استفاده (دقایق دیجیتال) یک تلفن همراه به صورت میانگین بیشتر از  دو برابر مدت زمان استفاده از کامپیوتر شخصی است. به طور متوسط، هر فرد ۲۰۰۰ دقیقه برای کار با کامپیوتر و حدود ۵۴۰۰ دقیقه برای کار با تلفن­ همراه زمان صرف می­کند.

اپلیکیشن های دنیا

دسته ­بندی اپلیکیشن­ های برتر

۴ دسته از اپلیکیشن­ ها بیشتر از سه چهارم زمان استفاده از تلفن­ های همراه را به خود اختصاص داده ­اند. دسته ­ی سرگرمی بیشترین سهم را در این میان دارد و رسانه ­های مجازی، گیم ­ها و پیام­رسان ­ها در رده­ های بعدی هستند. این دسته ­ها نه تنها سهم بزرگی از بازار اپلیکیشن را در اختیار دارند، بلکه در بازه ­ی  ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷ حتی محبوب­ تر نیز شده ­اند.
طبق آمار ماه دسامبر ۲۰۱۷، دسته­ ی سرگرمی ۳۰% مدت زمان استفاده از موبایل را به خود اختصاص می­دهد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱% افزایش داشته است. دسته ­ی فضای مجازی ۲۷% مدت زمان استفاده از موبایل را به خود اختصاص داده ­است که افزایش ۲۰% را نشان می­دهد. گیم­ ها ۱۵% این سهم را به خود اختصاص داده ­اند که افزایشی ۳۸ درصدی دارد. پیام­ رسان ­ها نیز با یک افزایش چشم‌گیر ۹۸ درصدی به رقم ۶% رسیده­اند.

این ۴ دسته مجموعا ۷۸% از کل زمان صرف­ شده در موبایل را به خود اختصاص می­دهند.

همچنین، سه زیر دسته ­ی رسانه با ۱۷%، فضای مجازی با ۱۷% و پیام­ رسان­ها با ۵% بیشتر از یک­ سوم دقایق دیجیتال را به خود اختصاص می­دهند.

­

اپلیکیشن های دنیا

دسته ­بندی اپلیکیشن­ها با بیشترین دسترسی به کاربران

فیس­بوک، یوتیوب، گوگل، فیس­بوک مسنجر و اسنپ­ چت ۵ اپلیکیشن با بیشترین دسترسی در ایالات متحده بودند. در میان نرم ­افزارهای فضای مجازی نیز فیس­بوک با ۷۰%، اینستاگرام با ۱۶%، اسنپ­ چت با ۱۲% و توییتر با ۲% بیشترین سهم استفاده را دارند.

در میان پیام­رسان ­ها، فیس­بوک مسنجر با ۹۶% سهم، برتری بزرگی نسبت به تمامی نرم­ افزار­های دیگر در آمریکا دارد. واتس اپ و وی­چت نیز با ۳ و ۱ درصد در رده ­های بعدی هستند.

سلایق محتوی ویدیویی

روند استفاده از محتوی نیز با افزایش روزمره­ ی سهم ویدیو به خصوص در نیویورک مواجه است. در سال اخیر افزایش شگفت‌انگیزی را در استفاده از محتوای ویدیویی شاهد بودیم. نتایج ثبت­ شده حاکی از افزایش ۴۶ درصدی بازدید ویدیو توسط کامپیوتر شخصی و افزایش ۴۱ درصدی بازدید ویدیو توسط گوشی تلفن همراه هستند که با درنظر گرفتن بازه­ی زمانی کوتاه، افزایشی سرسام ­آور تلقی می­شوند.

گوشی موبایل پلتفرم غالب در تماشای ویدیو است

موبایل ها پلتفرم محبوب تماشای ویدیو هستند. طبق آمار، ۶۸% از تماشای ویدیو توسط گوشی های موبایل و ۳۲% توسط کامپیوتر شخصی صورت می­گیرد. بنابراین اگر به دنبال سرنخ هایی برای جذب بازدیدکنندگان هستید، پیشنهاد ما استفاده از ویدیو است. از آن در محتوای وب­سایت استفاده کنید و یا به دنبال تبلیغات ویدیویی درون برنامه ­ای باشید. هر دو روش برای جذب کاربرها بسیار موثر هستند.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

0 دیدگاه

  1. ناشناس says:

    امتیاز بازید کننده: ۵ ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *