معیارهای موفقیت اپلیکیشن چه هستند؟

در این نوشته توضیح می‌دهیم که چطور می‌توانید میزان موفقیت اپلیکیشن‌تان را بسنجید و اطمینان حاصل کنید که تا حد قابل قبولی در این راه موفق بوده‌اید.
برای این‌ کار شاخص های کلیدی عملکرد(KPI) برای سنجش موفقیت وجود دارد که آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

-آمار دانلود اپلیکیشن

یکی از معمول‌ترین روش‌ها، پیگیری تعداد دانلودهای اپلیکیشن است و تعداد دانلودها یکی از معیارهای بسیار مهم در سنجش موفقیت اپلیکیشن است.
 اما این کافی نیست، چرا که بسیاری از افراد بعد از دانلود اپلیکیشن دیگر به سراغ اپلییکشن نمی‌آیند. بنابراین معیارهای دیگر را هم باید در نظر گرفت.

-آمار نصب اپلیکیشن

آمار نصب اپلیکیشن با آمار دانلود متفاوت است. چرا که ممکن است اپلیکیشنی دانلود شود ولی مراحل نصب انجام نشده باشد.
بنابراین تعداد واقعی نصب اپلیکیشن بسیار مهم است.

-آمار اپلیکیشن‌های حذف شده 

ممکن است اپلیکیشنی دانلود شده باشد فرآیند نصب هم به درستی انجام شده باشد ولی بعد از مدتی از گوشی کاربر حذف شده باشد.
بنابراین باید تعداد نصب‌های فعال اپلیکیشن را پیگیری کنید.

-آمار ثبت نام کنندگان

انجام ثبت نام نشان می‌دهد که کاربران به استفاده از اپلیکیشن شما راغب بوده اند.
به طور مثال اگر اپلیکیشن شما فروشگاهی است نشان می‌دهد آنها مشتریان بالقوه برای خرید کردن هستند.
همچنین از اطلاعات تماس انها می توانید برای بازاریابی در آینده استفاده کنید.

-تعداد دفعات استفاده روزانه از اپلیکیشن

این که افراد روزانه اپلیکیشن شما را باز کنند و از برنامه استفاده کنند به شما به عنوان سازنده، این اطمنیان را می دهد که اپلیکیشن تعداد مشخصی کاربر فعال دارد.

-نرخ نگهداری

ممکن است افراد جذب بازاریابی شده باشند و اپلیکیشن را دانلود و نصب کرده باشند نکته مهم این است که چه تعداد از افراد بعد از نصب تبدیل به کاربران وفادار می‌شوند و از اپلیکیشن استفاده می‌کنند و به طور مثال خرید انجام می‌دهند.  
بنابراین لازم است نرخ تبدیل را  بررسی کنید.

-بررسی دفعات کرش شدن برنامه

اگر کاربران در هنگام استفاده از اپلیکیشن به خاطر باگ‌های فنی دچار مشکل شوند تجربه کاربری بدی تجربه می‌کنند و احتمال استفاده نکردن مجدد از اپلیکیشن بسیار بالا می‌رود.
بناربرین همیشه باگ‌ها را بررسی کنید و از تیم فنی بخواهید نتیجه برطرف شدن اشکالات برنامه را به شما گزارش کند.
هر چه تعداد باگ‌ها کم تر باشد احتمال موفقیت برنامه بالاتر است.

-بررسی ارزش طول عمر مشتری یا LTV 

ارزش طول عمر مشتری یا Life Time ٰValue به این معنی است که یک مشتری در طول عمر خود چه میزان سود برای شما داشته است؟
همچنین کل سود به دست آمده از زمان انتشار اپلیکیشن را بررسی نماییدو
بنابراین لازم است این مورد را هم برای ارزیابی موفقیت اپلیکیشن بررسی نمایید.

-نرخ رشد کاربران

بررسی کنید در طی یک مدت زمانی آیا تعداد  کاربران ثابت بوده؟ اگر نه میزان رشد به چه صورت بوده است؟
آیا میزان رشد همچنان رو به افزایش است؟
چه عواملی بر رشد تاثیر گذار بوده‌اند؟ ارتقای برنامه؟ تبلیغات؟

-تحلیل رفتار کاربران

بررسی کنید اپلیکیشن‌ها از چه منبعی دانلود شده‌اند.
کاربراین که اپلیکیشن را دانلود کرده‌اند از طریق وبسایت خاصی آمده‌اند یا از طریق شبکه‌های اجتماعی.
بررسی رفتار کاربران به بهبود و ارزیابی موفقیت اپلیکیشن کمک می‌کند.
اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز است که تابع گوگل است سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.