نسخه های سیستم عامل اندروید و دلیل نام گذاری آن ها

نسخه اندروید

نسخه اندروید

هنوز زمان خیلی زیادی از پیدایش سیستم عامل اندروید نگذشته است اما پیشرفت فوق العاده آن در جذب کاربران و برآورده کردن نیازهایشان، نشان دهنده تجربه بالای سازندگان آن در جلب رضایت مشتریان است. شرکت سازنده این سیستم که در حال حاضر به عنوان یکی از پرطرفدارترین سیستم عامل های ساخته شده برای گوشی های هوشمند شناخته می شود در سال ۲۰۰۵ توسط شرکت گوگل خریداری شد. نام این شرکت در ابتدا android lnc بود و پس از خریداری توسط گوگل، یک ربات کوچک سبز رنگ را به عنوان لوگوی خود برگزید.
این ربات هیچ جنسیتی را در بر نمی گیرد و با ظاهر ساده خود، نمایی از فضا و پیشرفت تکنولوژی در قالب ساخت ربات ها را به یاد می آورد. این ربات کوچک در بین کارمندان گوگل با نام Bugdroid شهرت دارد و رشد محصولات پشتیبانی کننده از اندروید روز به روز بر شهرت آن اضافه می کند.

ویژگی های خاص اندروید

جالب است بدانید که اولین گوش پشتیبانی کننده از سیستم عامل اندروید، اچ تی سی بود. هر چند باید دقت کنید که اندروید بر خلاف تصور بسیاری از افراد تنها برای گوشی های هوشمند طراحی نشده و از آن برای راه اندازی تبلت ها، کنسول های بازی، لپ تاپ ها و رایانه های دسکتاپ و ‌‌… بهره گرفته می شود.
به جز اندروید، سیستم عامل IOS هم مورد توجه کاربران قرار دارد، اما به دلیل سادگی، وجود نرم افزارهای سازگار بیشتر و شاید مهم تر از این ها، ارزان تر بودن اندروید، این سیستم عامل طرفداران بیشتری را به خود جذب کرده است.

اندروید یا  IOS
استقبال از این سیستم عامل به حدی زیاد است که بسیاری از سفارش دهندگان اپلیکیشن ها در صورت عدم توانایی در ساخت دو نسخه از برنامه خود برای اندروید و ios، ترجیح دهند تا تنها نسخه اندروید را ساخته و ios را به زمان دیگری موکول کنند. این مورد همیشه مورد استقبال طراحان هم بوده است و آن ها انجام این کار را به سفارش دهندگان، توصیه می کنند.

نسخه های قدیمی اندروید

اولین نسخه تولید شده برای اندروید، نسخه ۱.۰و پس از آن نسخه ۱.۱ بود که هیچ نام گذاری برای آن ها انجام نشد. هر چند که برخی نسخه ۱.۱ را با نام پتی چهار می شناسند.

علت نام گذاری نسخه های مختلف اندروید

اما هدف ما از نگارش این مقاله بررسی نسخه های مختلف اندروید و پس از آن بررسی علت نام گذاری این نسخه ها است. حتما شما هم نام این نسخه ها را شنیده اید و احتمالا کنجکاو شده اید که بدانید این نسخه ها چه ارتباطی با خوراکی ها و به خصوص دسرها و غذاهای شیرین دارند. برای اطلاع از این موضوع در ادامه مطلب با اپ ساز همراه باشید.

اندروبد ۱٫۵ به بعد

زمانی که گوگل نسخه ۱.۵ اندروید را طراحی کرد، نام کاپ کیک را بر روی آن گذاشت. این نسخه در زمان خود به موفقیت قابل توجی دست یافت و کاربران زیادی مشتاق شدند تا برای اولین بار از اندروید استفاده کنند و یا نسخه های قدیمی نصب شده از آن بر روی گوشی های خود را ارتقاء دهند.
با این وجود گوگل تصمیم گرفت تا همین روش را برای نسخه های بعدی اندروید ادامه دهد و با این کار کاربران خود را کنجکاو و جذب نماید.

نکته

نکته جالبی که بازم است در این رابطه بدانید، نام گذاری این نسخه ها بر حسب حروف الفبا است. به این صورت که ورژن ۱.۵ با نام Cupcake، ورژن ۱.۶ با نام Donut، ورژن ۲٫۰/۲٫۱ با نام Eclair، ورژن ۲.۲ با نام Froyo، ورژن ۲.۳ با نام Ginger bread و ورژن ۳.۰ با نام Honycomb، نام گذاری شده اند…
همان طور که از نام این ورژن ها مشخص است بسیاری از آن ها با شماره های متوالی و برخی دیگر به صورت تکی طراحی شده اند.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *