میلیون ها کودک روزانه از اپلیکیشن ها برای بازی و سرگرمی استفاده می کنند. با اینکه بچه ها خودشان به ندرت اپلیکیشن خرید می کنند ولی حضور آن ها در بازار اپلیکیشن و موبایل غیرقابل انکار است و بازار بزرگی را به خود اختصاص می دهند. بدین سبب سود بلقوه زیادی در این بخش مشمول توسعه دهنده ها و اپلیکیشن ساز هاست.
پیشرفت تکنیکال همیشه اتفاق می افتد و روزهای قدیمی که کودکان اطلاعات خود را از کتاب ها و تلویزیون بدست می آوردند، به پایان رسیده است. امروزه کودکان در حوزه شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های موبایل رشد کرده اند و محتوا را از شبکه های اجتماعی دریافت می کنند. پس چرا با تولید محتوای جذاب به آن ها کمک نکنیم!
در این مقاله ما می خواهیم درباره این موضوع صحبت کنیم و به کسانی که علاقه دارند برای بچه ها اپلیکیشن موبایل بسازند توصیه هایی را خواهیم داشت.
مشخص کردن مخاطب کار خیلی سختی است. خصوصا برای امثال شما که می خواهید برای بچه ها اپلیکیشن بسازید تصمیم دشواری خواهد بود. برای این که از جایگاه دهی و بازاریابی نادرست جلوگیری کنید ما ۲ سوال زیر را برای شما مطرح می کنیم:
با توجه به سن می توان گفت کودکان ۴ سال به بالا خودشان به صورت آگاهانه اپلیکیشن های موبایل را روی دستگاه نصب می کنند. همچنین در سنین بالا در بحث اپلیکیشن های پولی، در وهله اول پرداخت را والدین انجام می دهند.
در کل در سطح بندی سنین، برای مثال بازه های سنی را بیشتر از ۲ الی ۳ سال در نظر نگیرید. برخلاف بزرگسالان، رشد کودکان خیلی سریع بوده و اولویت های آن ها دائما در حال تغییر است.
در فاز ساخت الگوی فکری، شما باید تکنولوژی را فراموش کنید. ایده خودش به تنهایی مهم تر از روش و ابزار انجام آن است.
امروزه مشکلی با این وجود ندارد. فقط بچه ها را نگاه کنید و ببینید که چگونه با همدیگر تعامل می کنند، سپس توجه آن ها را جلب کنید. و از چیزهایی که جذب نمی شوند شناخت بدست بیاورید.
بازار اپلیکیشن برای بچه ها متنوع است، علاوه بر سن، ۳ گونه متفاوت اپلیکیشن نیز وجود دارد.
محبوبیت بازی های موبایل تعجب آور نیست، چرا که از بیشتر اپلیکیشن ها پیچیده تر است. چالشی که وجود دارد، کیفیت پایین محتواست. همانطوری که می دانید رشد یک اپلکیشن از تمام حوزه ها متخصص و کارشناس می خواهد. این جنبه ها را در ادامه بحث می کنیم.
در ساخت هر اپلیکیشنی، طراحی مهم ترین بخش کار است و اگر مخاطب هدف شما بچه ها هستند، تخمین زنی اهمیت آن سخت است. به همین دلیل، بهتر است که هر چیزی را روشن تر کنیم.
اسکرین اصلی یا اولیه خیلی مهم است چرا که مخاطب برای اولین بار با آن روبه رو می شود. به همین سبب اسکرین سیور را باید روشن تر، رنگی تر و جذاب تر طراحی کنید.
بر اساس نظرسنجی ها، این پالت رنگ های مورد علاقه کودکان است:
اگر اپلیکیشن بچه ها که محبوبیت و رنک بالایی دارند را بررسی کنید، می بینید که بیشتر از این رنگ های پرطرفدار استفاده کرده اند.
به همین ترتیب عناصر UX اپلیکیشن موبایل باید کاربر پسند طراحی شوند. عناصر قابل کلیک باید جذاب و برجسته از هم باشند.
برای این که به چنین عناصری کنتراست دهید و آن ها را از همدیگر متمایز جلوه دهید، روش هایی وجود دارند:
حتی در یک اینترفیس ساده اگر ترکیب رنگ درست و سایر عناصر رنگی روشن داشته باشد به خوبی می تواند بچه ها را تحت تاثیر قرار دهد.
ساخت یک اپلیکیشن برای بچه ها با محیط کاربری خوب، کار آسانی نیست. کودکان دوست دارند به هر چیز جذاب را لمس کنند و اگر محیط کاربری پیچیده باشد، استفاده از اپلیکیشن برایشان گیج کننده و خسته کننده می شود. شما با ساخت یک منوی تمام صفحه می توانید از این مشکل جلوگیری کنید که دسترسی به سایر بخش ها را آسان می کند.
دکمه ها باید بزرگ و قابل رویت باشد و آیکون ها باید روشن باشد. از متن کمتر و عکس های بیشتری باید استفاده شود. زیرا بیشتر کاربران توان خواندن متون را ندارند.
اگر برخی از منوها به طور الزامی گزینه های زیادی داشته باشند، می توانید آن را بخش بندی کرده و در چند مرحله انجام دهید.