بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) چیست؟
بازاریابی درونگرا(Inbound Marketing) یا جاذبهای، شیوه غیر مستقیم بازاریابی است که در آن تلاش میشود با استفاده از سئو، محتوا و … کاربران بالقوه جذب شوند.
در واقع در این نوع بازاریابی توجه و تمرکز بر روی نیازهای مشتریان است و به طور مستقیم راجع به محصول یا برند صرفاً جهت تبلیغات صحبت نمیشود و برای افراد مزاحمتی ایجاد نمیکند.
در این نوشته قصد داریم شیوههای ارتقای اپلیکیشن موبایل را از طریق بازاریابی درونگرا را معرفی کنیم.
-ارسال پوش نوتیفیکیشن یا پیام فوری
پوش نوتیفیکیشن یا پیام فوری یکی از راههای ارتباطی برای تعامل شما با کاربران اپلیکیشن است.
پیامی که از این طریق ارسال میشود،نسبت به ایمیل خیلی سریعتر و راحتتر به دست کاربر میرسد و احتمال باز شدن و دیده شدن پیام بیشتر از دو برابر ایمیل است.
مانند بازاریابی ایمیل، در ارسال نوتیفیکیشن نیز میتوانید پیام را برای دسته خاصی از کاربران و به طور صفارشی سازی شده ارسال نمایید و نحوه تعامل آنها با پیام را تحلیل کنید.
قبلا در این نوشته به طور کامل راجع به نکات مهم در ارسال پوش نوتیفیکیشن صحبت کردهایم.
-به روز رسانی مستمر محتوای اپلیکیشن
مانند به روز نگه داشتن وبلاگ، سعی کنید محتوای اپلیکیشن را هم همواره به روز نگه دارید.
اطلاعات جدید اضافه نمایید و تلاش کنید محتواهای مورد نیاز کاربران را در اپلیکیشن لحاظ کنید.
در حال حاضر آمار استفاده از اپلیکیشن موبایل نسبت به وب در حال افزایش است و اکثر افراد از طریق اپلیکیشنها کسب اطلاعات میکنند.
امروزه کاربرانی که قصد خرید محصولی را دارند در وبسایتها و اپلیکیشنهای مختلف جستجو میکنند و اطلاعات را در همه جا مقایسه میکنند.
در نهایت این محتوای خوب هست که یک کاربر بالقوه را به مشتری تبدیل میکند.
-ساخت ویدئو جهت نشان دادن عملکرد اپلیکیشن
تجربه کاربری اپلیکیشن بسیار مهم است. یک ویدئو کوتاه درست کنید و نحوه کار با امکانات مختلف اپلیکیشن را عملاً نشان دهید و راجع به مزایای استفاده از امکانات اپلیکیشن صحبت کنید.
قبلا در این نوشته به طور کامل راجع به نکات مهم در ساخت ویدئو معرفی اپلیکیشن صحبت کردهایم.
-فعال بودن در شبکههای اجتماعی
در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام،توئیتر،لینکدین و … فعال باشید.
به طور منظم توئیت کنید، پست بگذارید و تعامل برقرار کنید و سعی کنید هر چه بیشتر دیده شوید.
امروزه اکثر کسب و کارها در شبکههای اجتماعی فعالیت منظم دارند و کم رنگ بودن شما می تواند باعث عقب افتادن از رقبا شود.
قبلا در این نوشته به طور کامل راجع به اهمیت شبکههای اجتماعی در ارتقای اپلیکیشن صحبت کردهایم.
-بهینه سازی اپلیکیشن برای اپ استورها یا ASO(App Store Optimizition)
نکات مهم برای بهینه سازی اپلیکیشن در مارکتها شامل عنوان اپلیکیشن،توضیحات،کلمات کلیدی،اسکرین شاتها، آیکن و قسمت نظرات است.
قبلا در این نوشته به طور کامل راجع به اهمیت ASO برای اپلیکیشن موبایل صحبت کردهایم.
برچسب خورده#بازاریابی, inbound marketing, اپلیکیشن, اپلیکیشن اندروید, بازاریابی درونگرا, ساخت اپلییکشن