آیکن اپلیکیشن یکی از موارد مهمی است که برای ارائه اپلیکیشن باید به آن توجه داشت.آیکن اپلیکیشن شما اولین چیزی هست که کاربران شما میبینند و تاثیر مهمی روی مخاطبان می‌گذارد.

۱-تأمل در محصول خود

راجع به محصولتان فکر کنید و ببینید که قصد دارید چه مفهوم و پیامی را برسانید. رنگ بندی و ظاهر محصولتان نقش مهمی را برای رساندن درست مفهوم و پیام شما به مشتری دارند.

۲-انتخاب رنگ

رنگ‌ها نقش بسیار مهمی در رساندن پیام و مفهوم شما دارند. رنگ ها می‌گویند که پیام شما چطور دریافت می‌شود. رنگ ها در  روانشناسی اجتماعی بیشترین تاثیر را دارند و در رفتار کاربران بیش‌ترین تاثیر را می‌گذارد. اگر برای آیکن خود هنوز به انتخاب رنگ فکر نکرده‌اید ما در زیر نکاتی را برای راهنمایی بهتر توضیح می‌دهیم.

قرمز: قرمز،رنگ آتش و خون است.و نماد انرژی،خطر،قدرت،عشق و اشتیاق است.

نارنجی: نارنجی ترکیبی از انرژی رنگ قرمز و شادابی رنگ زرد است. این رنگ با شادابی و آفتاب و مناطق استوایی مرتبط است.

زرد: زرد،رنگ آفتاب است و با لذت و شادی مرتبط است.

سبز: سبز،رنگ طبیعت است.نماد رشد،هماهنگی،طراوت است.

آبی: رنگ دریا و آسمان است و نشانه آرامش و ثبات است.آبی نماد صداقت،اعتماد،وفاداری است.

بنفش: بنفش،ترکیبی از ثبات رنگ آبی و انرژی رنگ قرمز است.بنفش نماد قدرت،لوکس بودن،قدرت و هدف است.

سفید: سفید،نشانه پاکی،امنیت،ایمان و خلوص است.

سیاه: سیاه با قدرت،ظرافت،تشریفات،مرگ و رمز و رموز مرتبط است.

۳-برقراری ارتباط بصری

آیکن اپلیکیشن یک نمایش تصویری از برنامه است. طراحی گرافیکی که نشان‌دهنده اپلکیشن شما باشد و در قالب یک مربع کوچک مفهوم را برساند کار آسانی نیست. در پایین یک مثال خوبی می بینید که چطور ۳ تا خط میتواند خدمات اپلیکیشن و مفهوم را منتقل کند. آیکن،مربوط به یک اپلیکیشن محبوب است که برای لیست‌گیری مشترک و طراحی آنها ارتباط برقرار می‌کند. سعی کنید قبل از تولید، اول طراحی را روی کاغذ بکشید. گذاشتن زمان اضافی برای طراحی روی کاغذ به شما کمک می‌کند که ایده خود را اصلاح کنید و فرآیند طراحی کارآمدتری داشته باشید.

lista-502x500

۴-سادگی را در نظر بگیرید

از آنجا که در مارکت‌ها آیکن‌ها را به شکل مربعی کوچک نمایش می‌دهد، سادگی موضوع خیلی مهمی است که باعث شناساندن اپ شما در میان بقیه اپ‌ها می‌شود. طرح به هم ریخته کم‌‎تر دیده می‌شود و جذابیت کمتری دارد. تلاش کنید از آیتم های کمی برای طراحی آیکن‌تان استفاده کنید و آیکن طراحی شده را در سایزهای کوچک تر هم تست کنید.

Puzzlejuice از یک کار خلاقانه برای طراحی آیکن خود استفاده کرده است که ترکیبی از نام شرکت در قالب تصویری است که هدف اپلیکیشن را کامل نشان می‌دهد.

puzzle-logo-499x500

آیکن ESPN یک مثال خوب دیگر است که نشان می‌دهد چطور یک لوگو در یک قالب بصری ساده، جذاب است.

espn-logo-501x500

۵-از مُد دوری کنید

طراحی گرافیکی در معرض قرار گرفتن مُد است. تلاش کنید از مُد پیروی نکنید.شما قصد دارید که اپلیکیشن خود را گسترده کنید پس هدف خود را روی ساخت آیکن منحصری به فرد کنید نه چیز که مرسوم است. یک آیکن خوب همیشه باید به راحتی قابل تشخیص باشد حتی بعد از آخرین مُدی که گذر کرده است.

در طول سالیان اپلیکیشن‌های زیادی دیده شده که از مُد روز پیروی کرده‌اند و هم‌چنین اپلیکیشن‌های موفقی دیده شده که  از رنگ‌هایی با کانتراست بالا و از خلاقیت‌های طراحی برای تمایز با رقبا استفاده کرده‌اند.

۶-توجه به فرمت‌های مختلف

نحوه نمایش آیکن در اندروید با نحوه نمایش آیکن در آیفون متفاوت است و شما باید دقت کنید که تفاوت ها را بشناسید و نهایتا آیکن شما باید با هر دو ساختار به خوبی کار کند.اپل از آیکن‌هایی که گوشه های گرد دارند استفاده می‌کند و شما باید اطمینان حاصل کنید که آیتم‌ها فاصله و حاشیه مناسبی برای نمایش درست دارند.

۷-تست آیکن روی گوشی خودتان

وقتی که کار طراحی آیکن به اتمام رسید شما باید اپلیکیشن را قبل از ارائه نهایی تست کنید و بررسی کنید که اپلیکیشن چگونه روی اندروید و اپل نمایش داده می‌شود و درصورت لزوم از راهنمایی‌های مربوطه استفاده کنید .

همچنین سایت‌هایی هستند که می‌توانید آنلاین آیکن مورد نظرتان را خودتان بسازید.

منبع:apps-builder

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز است که تابع گوگل است سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.