اهمیت ASO برای اپلیکیشن های موبایل-App Store Optimization

7-app-store-optimization-tips-and-tricks-to-improve-app-ranking

یکی از راه های بازاریابی و فروش اپلیکیشن توجه  به دو موضوع  SEO و ASO است. در حال حاضر اکثر اپلیکیشن هایی که در دنیا ساخته می شوند بر روی فروشگاه اپ استور و پلی استور قرار می گیرند و این فروشگاه ها جزئی از  زندگی روزمره افراد در دنیا شده اند. میلیون ها اپلیکیشن در این فروشگاه ها قرار دارند و یکی از نگرانی سازندگان اپلیکیشن این است که اپلیکیشنی که انتشار می دهند به راحتی توسط افراد پیدا می شود یا در میان انبوهی از اپلیکیشن ها  گم می شود.

(ASO (App Store Optimization چیست؟

(ASO (App Store Optimization به موضوع (SEO (Search Engine Optimization بسیار شبیه است. ASO فرآیندی جهت ارتقای جستجوی اپلیکیشن در فروشگاه ها است و  SEO جهت بالا بردن رتبه سایت در موتور جستجو بر اساس کلمات کلیدی است.

توجه به دو موضوع ASO و SEO به افزایش نصب و دانلود اپلیکیشن شما کمک زیادی می کند.

نکاتی که برای ASO اپلیکیشن باید در نظر بگیرید:

ASO موضوع تازه ای است  و همیشه در حال تغییر است. راه های مختلفی برای ارتقا  ASO  اپلیکیشن وجود دارد. یکی از راه ها، استفاده از ابزارهای ASO است که شامل ابزارهای Sensor Tower، SearchMan، Appcod.es و MobileDevHQ می شود.

این ابزارها چیزهایی را که شما برای ارتقا کلمات کلیدی،  بازاریابی و فروش اپلیکیشن و مواردی که به افزایش دانلود اپلیکیشن کمک می کنند را در اختیارتان قرار می دهد. 

در زیر لیستی از مواردی که به ASO اپلیکیشن شما کمک می کند را نوشته ایم:

aso

-عنوان: یکی از مهم ترین موضوعاتی که در بازاریابی اهمیت دارد عنوانی است که استفاده می کنید. عنوان کوتاه و جذابی انتخاب کنید. چیزی که افراد به راحتی به خاطر بسپارند و از یک یا دو کلمه کلیدی هم برای توضیحش استفاده کنید.

-توضیحات:  از دو پاراگراف برای توضیحات اپلیکیشن استفاده کنید و حتما اسکرین شات مناسب  قرار دهید.  پاراگراف اول شامل یک الی دو جمله باشد که مستقیم به موضوع اشاره داشته باشد و به طور واضح هدف اصلی اپ را شرح دهد.  در پاراگراف بعدی توضیحات طولانی تری از نحوه کارایی اپ بنویسید و اسکرین شات های مربوطش را هم قرار دهید.

-کلمات کلیدی: کلمات کلیدی در تمام فروشگاه های اپلیکیشن وجود ندارند. در اپ استور از کلمات کلیدی استفاده می شود در حالی‌که در پلی استور از کلمات کلیدی استفاده نمی شود و فقط امکان گذاشتن توضیحات وجود دارد. در استفاده از کلمه کلیدی دقت کنید، زیرا بخش مربوط به کلمه کلیدی نباید از 100 کاراکتر بیشتر شود.

لوگو: لوگو باید برای کاربران بسیار جذاب و چشم گیر باشد و کاربران به راحتی آن را به خاطر بسپارند. سعی کنید توضیحات اضافی در اپلیکیشن قرار ندهید و از تصاویر روشن و شفاف استفاده کنید.

ASO و SEO:

ASO و SEO هر دو در کنار هم باید انجام شوند و در صورتی که نکات بالا را برای ASO اپلیکیشن انجام دادید نباید از انجام دادن سئو غافل شوید. توجه به این دو موضوع به افزایش دانلود اپلیکیشن کمک زیادی می کند. اپلیکیشن هایی  که نکات ASO و SEO را در نظر گرفته اند در فروشگاه ها سریع تر پیدا می شوند و دانلود بالاتری دارند.

توجه به ASO اپلیکیشن، منجر به بالارفتن رتبه اپلیکیشن  ، افزایش بازدید و نهایتا افزایش دانلود و فروش اپلیکیشن  می شود.

در صورتی که با اپ ساز اپلیکیشن بسازید اپلیکیشن شما توسط اپ ساز در پلی استور و اپ ستور منتشر می شود و نکات ASO جهت انتشار اپلیکیشن در نظر گرفته می شود.

 

مهرناز بهرام‌زاده
مهرناز بهرام‌زاده
عضو تیم فنی اپ ساز و فعال در زمینه ی تولید محتوای وبلاگ و شبکه های اجتماعی،ترجمه،برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن‌های موبایل می باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*اجباری

برای مشاهده / ویرایش پروفایل خود لطفا وارد شوید.

بستن