فواید مهم ساخت اپلیکیشن برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک

سرمایه اساسی هر تجارت الکترونیک، یک فروشگاه اینترنتی بهینه سازی شده با طراحی خوب است. هنوز هم خرده فروشان از فواید ساخت اپلیکیشن برای فروشگاه اینترنتی مطمئن نیستند و شک دارند که آیا لازم است برای وب‌سایت خود یک اپلیکیشن طراحی کنند یا نه؟ با این وجود همه‌ی آنها باید برای کسب و کار خود یک اپلیکیشن داشته باشند.

 

فواید مهم ساخت اپلیکیشن برای وب سایت های تجارت الکترونیک

فواید مهم ساخت اپلیکیشن برای وب سایت های تجارت الکترونیک

در سال ۲۰۱۶  گوگل در نتایج یک تحقیق اعلام کرد که حدود ۵۸% از کاربران تلفن همراه، از گوشی هوشمند خود برای مشاهده‌ی  قیمت‌ها، پیشنهادات و تخفیف‌ها، مقایسه محصولات و حتی خرید محصولات استفاده می‌کنند، و حدود ۶۶% از این افراد از دستگاه تلفن خود حداقل یکبار در هفته برای خرید محصولی استفاده می‌کنند.

 

 

 

هر فرد صاحب کسب و کار در تجارت الکترونیک باید همواره این نکته را به یاد داشته باشد که مشتریان ابتدا از طریق گوشی هوشمند قیمت ها و پیشنهادات را چک می‌کنند، سپس به سراغ کامپیوترها می‌روند. با توجه به این آمار سوال پیش می‌آید که یک وب‌سایت واکنش گرا که به خوبی در گوشی موبایل نمایش داده می‌شود، جایگزین بهتری برای اپلیکیشن نیست؟ یا اصلا چنین وب‌سایتی برای تجارت الکترونیک کافی نیست؟

 

در این مقاله مزایای اصلی ساخت اپلیکیشن برای وب سایت‌های تجارت الکترونیک را بیان می‌کنیم:

مزیت شماره۱:ساخت اپ برای تجارت الکترونیک یک مخاطب وفادار را برای شما به ارمغان می‌آورد

یکی از مزایای ساخت اپ های موبایل ایجاد وفاداری در مشتری نسبت به نام تجاری (برند شرکت) است. طبق اطلاعات منتشر شده توسط ادوبی، ۶۷ درصد از خریداران اینترنتی، اپلیکیشن برند یا شرکت مورد علاقه خود را روی گوشی نصب کرده‌اند، بنابراین اپلیکیشن‌های تلفن همراه ارتباط بین فروشندگان اینترنتی و مشتریان را قوی‌تر می‌کنند. شما با ارائه پیشنهادات ویژه یا تخفیف‌های محدود می‌توانید مشتریان را نسبت به نصب اپلیکیشن کسب و کارتان ترغیب کنید.

بارگذاری اطلاعات در اپلیکیشن‌ها نسبت به وب‌سایت‌ها بسیار سریع تر انجام می‌شود.

وب‌سایتی که دیر بارگذاری می‌شود می‌تواند کسب و کار آنلاین شما را به راحتی از بین ببرد، مشتریان از سایت‌های کند متنفرند و اغلب به همین دلیل کندی در بارگیری سایت به سراغ سایت‌های دیگر می‌روند. طبق اطلاعات Kissmetrics اگر وب‌سایتی بیشتر از ۳ ثانیه زمان برای بارگذاری نیاز داشته باشد، ۴۰ درصد از مخاطبان آن به وب‌سایت‌های دیگر می‌روند. به همین دلیل وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک باید به اندازه کافی سریع باشند تا بتوانند مشتریان خود را وفادار نگه دارند. نکته دیگر اینکه بسیاری از اپلیکیشن‌های موبایل بدون نیاز به اینترنت پاسخگو خواهند بود و امکان مقایسه محصولات و بررسی قیمت ها را به مشتریان می‌دهند در صورتی که وب‌سایت‌ها نیاز به یک اتصال دائم به اینترنت برای ارائه هرگونه اطلاعاتی دارند.

موارد فوق به این معنا نیستند که سرعت در اپلیکیشن مهم نیست، اپلیکیشن‌ها هم باید سریع باشند. یکی از دلایلی که کاربران اقدام به حذف اپلیکیشن‌ها می کنند این است که زمان زیادی برای بارگیری آنها نیاز است.

اپلیکیشن‌ها قابلیت استفاده بیشتری دارند

عدم نیاز همیشگی به اینترنت، قابلیت استفاده از امکانات اپلیکیشن‌ها را افزایش داده است. این قابلیت باعث می‌شود تا اپلیکیشن‌ها در بارگذاری انیمیشن‌های سنگین یا تصاویر با کیفیت بالا بسیار سریع عمل کنند. معماری اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد تا توسعه دهندگان قابلیت‌های مفید و ویژگی‌های بصری زیبا به اپلیکیشن اضافه کنند. یکی دیگر از امکاناتی که خرده فروشان با ساخت اپلیکیشن برای فروشگاه اینترنتی خود به دست می آورند، امکان اجرای قانون کار است.

اپلیکیشن‌ها بیشتر درگیر ارتباط با کاربر هستند

اپلیکیشن‌ها کاربران تلفن هوشمند را ترغیب می‌کنند تا لینک سایت‌های مورد علاقه خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. این خود یک روش بازاریابی و تبلیغ رایگان و موثر برای شماست. در واقع هر مشتری که اپلیکیشن شما را نصب می کند برای فروشگاه شما یک بازاریاب است.

 

مزیت شماره ۲: گرایش به استفاده از اپلیکیشن‌ها و همچنین بازار توسعه این اپلیکیشن‌ها در تجارت الکترونیک در حال رشد است۳

 

بازار در حال رشد تلفن‌های همراه در تجارت الکترونیک به صاحبان کسب و کارها کمک می‌کند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. این روزها افراد در خانه خود می‌نشینند و یک محصول را از فروشگاه اینترنتی واقع در خارج کشور خریداری می‌کنند. خرید آنلاین به دلیل راحتی افراد را به خرید تشویق می‌کند. اکنون زمان مناسبی است تا برای ساخت اپ برای فروشگاه اینترنتی خود اقدام کنید.

وضعیت در بازار

در سال ۲۰۱۰ سهم اپلیکیشن‌ها در تجارت الکترونیک ۱٫۸ درصد بوده، در سال‌های اخیر این مقدار رشد چشم گیری داشته است. بر اساس مطالعات انجام شده در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ حدود ۲۲٫۳ درصد از خریدهای اینترنتی از طریق اپلیکیشن‌ها انجام شده است.

مردم تمایل بیشتری به استفاده از اپلیکیشن‌ها نسبت به وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک دارند. Analog Flurry بیان می‌کند که کاربران حدود ۹۰ درصد از زمانی که با تلفن همراه خود، کار می‌کنند را در اپلیکیشن‌های مختلف صرف می‌کنند. آمار همچنین نشان می‌دهد که حدود ۷۶ درصد از کاربران تلفن همراه هوشمند حداقل ۳ برنامه فروشگاه اینترنتی در گوشی خود دارند و حدود ۱۰ درصد افراد تقریبا ۶ برنامه روی گوشی خود نصب کرده‌اند.

 

مزیت شماره ۳ ساخت اپلیکیشن تلفن همراه برای تجارت الکترونیک اجازه می‌دهد تا یک استراتژی بازاریابی پیشرفته ایجاد کنید

 

قابلیت ارتقاء اپلیکیشن‌های موبایل به خرده فروشان اجازه می‌دهد تا تجزیه و تحلیل بهتر و نظارت دقیق تری بر کاربران نسبت به وب‌سایت‌ها داشته باشند. همچنین کمک می‌کند تا اپلیکیشن خود را کاملا شخصی سازی کنند.

اپلیکیشن‌ها می‌توانند از قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند استفاده کنند

از قابلیت دوربین گوشی می توان برای عکس گرفتن از محصول درون اپلیکیشن استفاده کرد، همچنین با استفاده از GPS گوشی، کاربران می‌توانند مکان نزدیک‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی را شناسایی کنند.

افزایش بازده با استفاده از قابلیت push notification

push notification ها در مقایسه با سیستم ارسال SMS راه تبلیغاتی بسیار ارزان‌تری هستند. این اطلاعیه‌ها نیاز به پایگاه‌ داده با شماره‌های تلفن همراه ندارند؛ زیرا همیشه قابلیت دسترسی به کاربران را دارند، مگر اینکه خود کاربر قابلیت ارسال اطلاعیه‌ها را خاموش کرده باشد. همچنین برای این اطلاعیه‌ها پوشه‌ی هرزنامه‌ای وجود ندارد و امکان اینکه دیده نشوند خیلی کم است.

در پایان

ساخت اپ برای فروشگاه اینترنتی امری ضروری است، یک وب‌سایت واکنش گرا شاید برای شروع یک کسب و کار و بررسی بازار کار کافی باشد اما برای توسعه آن کسب و کار، جذب مشتری و تبلیغات حتما به یک اپلیکیشن نیاز خواهید داشت.

 

مقالات خواندنی:

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *