آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید و iOS بدون نیاز به برنامه نویسی

در اینجا آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید و iOS بدون نیاز به برنامه نویسی بصورت تکمیلی در اپ ساز به صورت آنلاین به صورت تصویری به شما ارائه شده است. در این آموزش سعی شده است تمامی امکانات اپ ساز بصورت تصویری در قالب یک آموزش مرحله به مرحله به شما ارائه شود.

نکات عمومی

توصیه می کنیم قبل از شروع به کار، مطالب زیر را مطالعه کنید.

هر صفحه ای که شما به اپلیکیشنتان اضافه می کنید در قسمت بالای خود دارای سه بخش نمایش داده شده در شکل 3 می باشد. که عبارتند از:

  1. فعال شد: با استفاده از این گزینه می توانید صفحه مورد نظر را با تمامی محتویاتش حفظ کنید؛ ولی کاربرانتان نمی توانند آن را مشاهده کنند.
  2. نام صفحه: اسمی که در اینجا وارد می کنید، اسمی است که در اپلیکیشنتان زیر منوی صفحه مربوط نمایش داده می شود.
  3. icon: با استفاده از این گزینه می توانید آیکون صفحه مورد نظر خود در محیط اپلیکیشن را تغییر دهید. به ازای هر در سیستم یکسری آیکن ها پیش فرض قرار داده شده است. در صورت عدم تمایل به استفاده از آیکون های ما می توانید خودتان تصویر مورد نظرتان را از همین قسمت آپلود نموده و به عنوان آیکون استفاده نمایید.

تمامی صفحات اپلیکیشن پس از اینکه برروی آنها کلیک می کنید در قسمت پایین خود، گزینه ای تحت عنوان “پس زمینه” دارند. با باز کردن این قسمت و کلیک برروی کادر مشخص شده در شکل 3 می توانید تصویر مورد نظر خود برای پس زمینه صفحه جاری را انتخاب نمایید.

پس زمینه

شکل 3: نحوه تغییر پس زمینه صفحه جاری

مقدمات کار با سیستم

مقدمات کار با سیستم

سیستم اپ ساز، ساز و کاری ساده دارد و فرض بر آن دارد که کاربرانش هیچ گونه دانش فنی و مرتبطی ندارند.

زمانی که شما برای اولین بار از طریق آدرس http://apps.appsaz.ir وارد سیستم می شوید، نام اپلیکیشن خود را مشاهده می کنید و با کلیک برروی مدیریت می توانید وارد قسمت ویرایشگر اپلیکیشن خود شوید. پس از ورود به قسمت مدیریت شما می توانید با استفاده از قسمت های زیر تمامی اجزای اپلیکیشن خود را سفارشی سازی نمایید. قسمت های اپلیکیشن به شرح زیر هستند:

شکل 1 قسمت های اصلی ویرایشگر را نمایش می دهد.

ویرایشگر

شکل 1: قسمت های اصلی ویرایشگر

  1. طراحی: در این قسمت می توانید طرح بندی قرارگیری منوها و تصویر بک گراند صفحه اصلی اپلیکیشن خود را مشخص نمایید.
  2. رنگ ها: در این قسمت می توانید رنگ تمامی قسمت ها و متن های اپلیکیشن خود را انتخاب نمایید.
  3. امکانات: در این قسمت شما می توانید به مدیریت محتوای اپلیکیشنتان بپردازید. که در ادامه به شرح جزئیات بیشتر این قسمت و نحوه کار با امکانات سیستم می پردازیم.

جزئیات امکانات اپ ساز به همراه نحوه مدیریت آنها

افزودن صفحات به اپلیکیشن

زمانی که شما برای اولین بار وارد قسمت امکانات سیستم می شوید، امکانات اپ ساز مشابه شکل 2 به شما نمایش داده می شوند. با کلیک برروی هر یک از صفحات موجود در قسمت “افزودن صفحات” می توانید صفحه/منو مورد نظر خود را به اپلیکیشنتان اضافه کنید.

افزودن صفحه

شکل 2: افزودن صفحات به اپلیکیشن

برای افزودن هر صفحه به اپلیکیشن کافی است، روی صفحه مورد نظر کلیک کنید تا صفحه به قسمت “صفحات شما” افزوده شود. پس از اضافه شدن صفحه مورد نظر به قسمت “صفحات شما” می توانید با کلیک برروی آن، به ویرایش اطلاعات آن صفحه بپردازید.

نحوه ساخت کاتالوگ

کافی است ابتدا از لیست امکانات، گزینه کاتالوگ را انتخاب کنید تا به اپلیکیشنتان افزوده شود. پس از افزوده شدن به قسمت صفحات شما، می توانید با کلیک برروی آن جزئیات آن را مشاهده نمایید.

در اولین گام شما می بایست یک دسته اصلی جدید ایجاد نمایید. برای مثال در اینجا دسته اصلی “دسته 1” نام دارد(شکل 3).

کاتالوگ

شکل3: ایجاد یک دسته در کاتالوگ

اکنون شما می توانید در این دسته آیتم های خود را اضافه نمایید. اگر نیاز به دسته بندی جزئی تری دارید، می توانید در دسته مورد نظر برروی گزینه “+ زیر دسته” کلیک کنید تا جهت طبقه بندی آیتم های خود، سطوح بیشتری را داشته باشید. بعد از اینکه دسته های مورد نظر را جهت آیتماهایتان اضافه کردید، می توانید شروع به افزودن آیتم ها در دسته مورد نظر کنید.

افزودن آیتم

برای افزودن آیتم به هر دسته یا زیر دسته های آن دسته، کافی است برروی گزینه “+ آیتم” کلیک کنید. با کلیک برروی “+ آیتم” پنجره ای مشابه شکل 4 به شما نمایش داده می شود.

افزودن آیتم

شکل 4: پنجره افزودن آیتم جدید

با استفاده از گزینه های پنجره “ایجاد آیتم جدید” می توانید هر تعداد آیتم که می خواهید به دسته/زیردسته مورد نظر اضافه نمایید.

اگر گزینه “فرمت های آیتم” را فعال کنید، می توانید برای یک آیتم بیش از یک قیمت تعریف نمایید.

در نهایت با کلیک برروی گزینه OK می توانید تغییرات خود را ذخیره و در محیط اپلیکیشن مشاهده نمایید.

در محیط اپلیکیشن شما با انتخاب منوی “کاتالوگ” می توانید آیتم هایی که اضافه کرده اید را مشاهده کنید. همچنین با کلیک برروی گزینه تمامی موارد در سمت راست اپلیکیشن می توانید تمامی دسته ها و زیر دسته های اپلیکیشن خود را مشاهده کنید. با انتخاب هر دسته یا زیردسته، آیتم های آن به شما نمایش داده می شود.

افزودن خبر

برای افزودن اخبار کافی است ابتدا از قسمت “افزودن صفحات” گزینه “اخبار” را انتخاب کنید تا به قسمت “صفحات شما” اضافه شود. پس از کلیک برروی add گزینه اخبار در قسمت “صفحات شما” می توانید با کلیک برروی add  خبر جدیدی را اضافه نمایید.

با کلیک برروی دکمه  یک ویرایشگر متن و گزینه ای جهت بارگذاری تصویر مشابه شکل 5 به شما نمایش داده می شود.

افزودن اخبار

شکل 5: نمایش امکانات ارائه شده برای ایجاد خبر جدید

پس وارد کردن متن و تصویر مورد نظر با فشردن کلید “تایید” خبر شما با کاربرانتان نمایش داده می شود. پس از ثبت خبر می توانید برای مدیریت اخبار خود وارد قسمت “مدیریت” شوید. امکانات این قسمت در شکل 6 نمایش داده شده اند.

مدیریت اخبار

شکل 6: جزئیات قسمت مدیریت اخبار

ایجاد تخفیف

برای افزودن یک تخفیف جدید کافی است پس از افزودن “تخفیف” از قسمت “افزودن صفحات” برروی آن کلیک کنید و در پنجره باز شده برروی دکمه  add کلیک کنید. با کلیک برروی این دکمه تکست باکس های مربوط به جزئیات تخفیف به شما نمایش داده می شوند. شکل 7 نمونه ای از یک تخفیف واقعی را نمایش می دهد.

تخفیف اصلی

شکل 7: یک نمونه از اعمال تخفیف

1- فقط یکبار استفاده: اگر مدیر سیستم این گزینه را فعال کند، کاربران فقط می توانند تنها با استفاده از حساب کاربری خود و فقط یکبار از این تخفیف استفاده نمایند. این گزینه برای مواقعی که شما می خواهید شرایط فروش ویژه ای را تنها یکبار و آن فقط برای کاربران اپلیکیشنتان فعال کنید، کاربرد دارد.

برای مثال، شما می خواهید که هر کس که  وارد فروشگاه شما می شود بتواند فقط یکبار از تخفیف 30% فروشگاه شما استفاده کند. بنابراین شما این گزینه را فعال می کنید و مشتری شما در هنگام مراجعه به فروشگاه می تواند این تخفیف را به شما نشان دهد و دکمه “از این کوپن استفاده کنید.” را انتخاب کند. با این کار می تواند تنها یکبار از این شرایط ویژه خرید استفاده نماید.

2- اتمام در تاریخ: در این قسمت شما می توانید تاریخی را مشخص نمایید که تخفیف در آن تاریخ غیر فعال شود و دیگر به کاربرانتان نشان داده نشود. اگر هم گزینه “یا بدون محدودیت” را انتخاب کنید، تخفیف همیشه باقی می ماند و شما می توانید در هر زمانی آن را به صورت دستی از قسمت مدیریت حذف نمایید.

 

ایجاد کارت وفاداری

پس از افزودن “کارت وفاداری” به قسمت “صفحات شما”، مدیر سیستم در اولین گام می بایست برای کارمندان خود سطح دسترسی ایجاد کنید. برای این کار ابتدا مطابق شکل 8 کارمندان و رمزهای عبور آنها را تعریف نمایید.

کارمندان

شکل 8: تعریف کارمندان

پس از تعریف کارمندان، نوبت به تعریف کارت تخفیف می رسد. برای این کار برروی دکمه add کلیک کنید، با این کار پنجره ای مشابه شکل 9 به شما نمایش داده می شود. در شکل 9 سعی شده تا با استفاده از یک مثال واقعی قسمت های مختلف افزودن یک کارت امتیاز به شما نمایش داده شود.

کارت جایزه

شکل 9: افزودن یک کارت وفاداری جدید

روال گرفتن جایزه ای که شما در قسمت “جایزه” مشخص کرده اید به این صورت است که کاربر/مشتری شما باید برای گرفتن هر امتیاز حداقل مبلغ 50 هزار تومان از شما خریداری کند. هرگاه کاربر/مشتری شما خرید معادل با حداقل 50 هزار تومان انجام دهد، موبایلش را پیش کارمند شما که آن را قبلاً در سیستم تعریف کرده اید، می برد؛ و کارمند شما با استفاده از رمز عبور شخصی خود یکی از کوپن های کاربر/مشتری را برایش فعال می کند. هرگاه بر اساس همین روال مجموع 6 کوپن کاربر تکمیل شدند، کاربر می تواند با نشان دادن موبایلش به کارمند مربوطه نسبت به دریافت جایزه خود اقدام کند. در آخرین مرحله کارمند شما با زدن رمز عبورش کوپن را باطل/ریست می کند.

نکته: اگر گزینه “فقط برای یکبار استفاده؟” را فعال کنید. با تکمیل کوپن ها و دریافت جایزه، این کارت وفاداری برای مشتری شما حذف می شود.

 

گالری تصاویر

پس از افزودن صفحه “تصاویر” به قسمت “صفحات شما” برروی دکمه add کلیک کنید تا شکلی مشابه شکل 1 را مشاهده کنید.

گالری ها

شکل 1: نمای اولیه صفحه تصاویر

برای افزودن تصاویر دلخواه خود، برروی گزینه “تصاویر من” کلیک کنید. با کلیک برروی این گزینه شما قادر خواهید بود برای خود از یک تا بی نهایت گالری ایجاد کنید و در هر گالری نیز ، از یک تا بی نهایت تصویر قرار دهید.

برای این کار کافی است پس از کلیک برروی دکمه “تصاویر من” برروی دکمه add کلیک کنید و سپس در پنجره ای که مشابه شکل 2 به شما نمایش داده می شود، ابتدا نام گالری خود را وارد کنید و سپس با کلیک برروی دکمه “ارسال تصاویر” تصاویر خود را بارگذاری کنید. با کلیک برروی دکمه “ارسال تصاویر” می توانید هر تعداد فایل عکس که می خواهید آپلود کنید. پس از آپلود تصاویر می توانید برای هر یک از تصاویرتان عنوان و شرح مختصری وارد نمایید. مشابه شکل 2 پس از وارد کردن توضیحات و عناوین برروی دکمه x کلیک کنید تا تغییراتتان ذخیره شده و به قسمت مدیریت گالری ها بازگردانده شوید.

ساخت گالری

شکل 2: پنجره وارد اطلاعات تصاویر

در آخرین گام می بایست برروی دکمه “تایید” کلیک کنید تا گالری شما ذخیره شود و برای کاربرانتان قابل نمایش شود.

با انجام دادن مراحل ذکر شده در بالا شما می توانید هر تعداد گالری که می خواهید ایجاد نمایید و کاربرانتان نیز قادر خواهند بود تا با انتخاب گالری تصاویر مورد نظرشان، عکس های موجود در آن گالری را مشاهده نمایند.

زمانی که تعداد گالری هایتان بیش از یکی می شود در سمت چپ مانیتور موبایل گزینه هایی ایجاد می شود که از طریق آن می توانید فهرست تمامی کاتالوگ هایتان را مشاهده و برای مشاهده تصاویر هر یک برروی گالری مورد نظر کلیک کنید. مانند، شکل 3.

اینستاگرام

شکل 3: نحوه نمایش گالری های تصاویر

قابلیت همگام شدن با اکانت اینستاگرام شما! اگر زمان کافی برای ساخت گالری های سفارشی ندارید، یا اینکه می خواهید هر عکسی که در اینستاگرام خود وارد می کنید، کاربرنتان نیز آنها را مشاهده کنند، می توانید از قسمت اینستاگرام “تصاویر” استفاده نمایید.

مشابه قسمت قبل کافی است که برروی دکمه add کلیک کنید، و پنجره باز شده (شکل 4) نام گالری خود و نام کاربری خود در اینستاگرام را وارد کنید، تا تصاویر شما همراه با کامنت های آن در اپلیکیشنتان ظاهر شوند.

افزودن تصاویر

شکل 4: وارد کردن اطلاعات اینستاگرام به عنوان یک گالری

صفحه سفارشی

کافی است پس از افزودن “صفحه سفارشی” به قسمت “صفحات شما” برروی یکی از دکمه های نمایش داده شده در پنجره نمایش داده شده در شکل 1 کلیک کنید تا قسمت مورد نظر به صفحه سفارشی اضافه شود.

پنجره اصلی

شکل 1: پنجره افزودن قابلیت های بصری به صفحه سفارشی

در ادامه به کاربرد هر یک از گزینه های نمایش داده شده در شکل 1 می پردازیم:

  1. متن: با انتخاب این گزینه یک ویرایشگر متن در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید متن مورد نظر خود را ایجاد نمایید.
  2. تصویر: با استفاده از این گزینه می توانید چندین تصویر به صفحه خود اضافه نمایید. این تصاویر در یک اسلایدر به کاربر شما نمایش داده می شوند.
  3. ویدیو: می توانید با استفاده از این گزینه یک ویدیو را در ادامه مطلبتان به کاربرانتان نمایش دهید.
  4. نشانی: با استفاده از این قابلیت می توانید موقعیت جغرافیایی خود را برروی نقشه گوگل به کاربرانتان نمایش دهید.
  5. دکمه ها: در این قسمت دو دکمه آدرس و تلفن قرار دارند. با استفاده از دکمه آدرس می توانید نشانی وب سایت خود را در اختیار کاربر قرار دهید، با کلیک برروی این دکمه وب سایت شما در محیط مرورگر وب دستگاه همراه کاربر نمایش داده می شود. کاربر با کلیک برروی دکمه تلفن، می تواند شماره شما را سریعاً و بدون کپی کردن، بگیرد.

صوت

پس از افزودن صفحه “صوت” از قسمت “افزودن صفحات” به قسمت “صفحات شما” برروی دکمه add کیک کنید تا بتوانید یک فهرست علاقه مندی (play list) جدید ایجاد نمایید.

playlist

شکل 3: آلبوم های موجود در یک فهرست علاقه مندی

پس از افزودن فهرست علاقه مندی های جدید، می توانید با کلیک برروی دکمه “سفارشی”، فایل های صوتی خود را اضافه نمایید. شکل 2 نمایی از پنجره افزودن فایل های صوتی را نمایش می دهد.

سفارشی

شکل 2: پنجره افزودن فایل های صوتی

دقت کنید که آدرس فایل های صوتی باید حتماً در فرمت mp3 باشند. پس افزودن فایل هایتان با کلیک برروی دکمه ذخیره، تمامی فایل ها در فهرست علاقه مندیتان نمایش داده می شوند. شما می توانید در اپلیکیشن خود چندین “فهرست علاقه مندی” در هر فهرست علاقه مندی نیز می توانید چندین آلبوم مختلف داشته باشید. شکل 3 نمایی از آلبوم های ذخیره شده در یک فهرست علاقه مندی را نمایش می دهد.

albums

پس از افزودن فایل های صوتی، آلبوم ها و فهرست های علاقه مندی ها، کاربران می تواند به سادگی در اپلیکیشنشان با انتخاب فهرست علاقه مندی مورد نظر، به آلبوم های آن فهرست دسترسی پیدا کنند و سپس با انتخاب هر آلبوم لیست تمامی فایل های صوتی موجود در آن آلبوم را مشاهده خواهند کرد.

منو

کافی است پس از افزودن “منو” به قسمت “صفحات شما” برروی دکمه add کلیک کنید، تا اولین غذا/آیتم خود را به منوی اضافه کنید. همانطور که در شکل 1 نیز نمایش داده شده است، گزینه های افزودن غذای جدید به منو بسیار مشخص هستند، در شکل 1 سعی شده تا با استفاده از یک مثال واقعی تمامی گزینه های توضیح داده شوند.

افزودن آیتم

شکل 1: شرح گزینه های افزودن غذای جدید به منو

پس از افزودن غذا/آیتم ها به منوی خود، می توانید از قسمت مدیریت نسبت به نمایش، ویرایش و حذف غذا/آیتم های خود اقدام کنید.

تماس با ما

کافی است پس از افزودن صفحه “تماس با ما” در قسمت “صفحات شما” برروی آن کلیک کنید، و فیلدهای متنی مشخص شده را با توجه به اطلاعات خود پر نمایید.

ایجاد رقابت در بین مشتریان

نکته: جهت استفاده از این قابلیت می بایست حتماً قابلیت “کارت وفاداری” در اپلیکیشنتان فعال باشد.

کافی است پس از افزودن “رقابت” به قسمت “صفحات شما” برروی دکمه add کلیک کنید، تا یک مسابقه جدید ایجاد شود. نام مسابقه و بازه زمانی انجام مسابقه را وارد نمایید، تا کار شما در اینجا به پایان برسد.

حال هر کدام از مشتریان شما که بتواند زودتر در قسمت “کارت وفاداری” خود کوپن های بیشتری را جمع آوری نماید، در این قسمت در رتبه بالاتری قرار خواهد گرفت. در نهایت نیز شما می توانید بر ایجاد انگیزه در مشتریان خود برای خرید بیشتر هر هفته یا هر ماه به بالاترین امتیاز جایزه ای اعطا کنید.

 

پیام های فوری(Push Notifications)

کافی است پس از افزودن “پیام فوری” به قسمت “صفحات شما” برروی دکمه add کلیک کنید، تا بتوانید یک پیام جدید ارسال کنید.

هر پیام از یک قسمت عنوان و متن پیام تشکیل شده است، همانطور که در شکل 1 نمایش داده شده است، قسمت های مشخص شده را با متن مورد نظر خود پر کنید و برای رفتن به مرحله بعد برروی دکمه فلش کلیک کنید.

ارسال پیام

شکل 1: صفحه ارسال پیام فوری

در مرحله بعد شما می توانید مشخص نمایید که پیامتان “اکنون” ارسال شود یا “در یک تاریخ مشخص” پس مشخص نمودن زمان ارسال پیام برروی دکمه “تایید” کلیک کنید تا پیامتان ارسال شود. پیام ها معمولاً با توجه به تعداد کاربران شما نهایتاً در مدت زمان 15 دقیقه برای همه ی کاربران ارسال می شوند. شکل 2 صفحه تعیین زمان ارسال را نمایش می دهد.

زمان ارسال

شکل 2: پنجره تعیین زمان ارسال

پیام های ارسالی به صورت Notification در قسمت Notification Center موبایل کاربران نمایش داده می شوند(شکل 3). کاربران می توانند با کلیک برروی پیام ظاهر شده در قسمت Notification Center آن را در اپلیکیشن خود مشاهده نمایند.

قفل صفحات جهت کنترل دسترسی

پس از افزودن “قفل صفحه” به قسمت “صفحات شما” فهرست تمامی صفحات افزوده شده به اپلیکیشنتان به شما نمایش داده می شود. شما با انتخاب هر صفحه تعیین می کنید که کاربر می تواند به صورت آزاد به صفحه دسترسی داشته باشد یا حتماً باید در سیستم ثبت نام کند و وارد حساب کاربری خود شود شکل 1.

قفل صفحه

شکل 1: قفل کردن صفحات برای کاربران

 

قرار دادن تقویم رویدادها

کافی است پس از افزودن صفحه “تقویم” به قسمت “صفحات شما” برروی دکمه  کلیک کنید تا بتوانید یک تقویم جدید بسازید. با کلیک برروی این دکمه شما گزینه ای با نام iCal مشاهده می کنید، برروی این گزینه کلیک کنید.

iCal چیست؟ iCal در واقع یکی از خروجی های تقویم گوگل است که شما را قادر می سازد تا رویدادهای درج شده در تقویم خود را سایرین به اشتراک بگذارید.

برای نحوه کار با تقویم گوگل می توانید کلید واژه “نحوه ساخت تقویم گوگل” را سرچ نمایید، کار با این تقویم ساده می باشد و شما می توانید در ظرف مدت زمان کوتاهی کار با تقویم گوگل را فرا بگیرید.

پس از اینکه رویدادهای خود را در تقویم گوگل ثبت کردید؛ می بایست در تقویم گوگل به قسمت تنظیمات تقویم مورد نظر بروید و در آنجا برروی گزینه ICAL کلیک کنید(شکل 1) و لینکی که به شما داده می شود را کپی نمایید و در قسمت نمایش داده در شکل 2 قرار دهید.

ایجاد فرم

پس از افزودن صفحه “فرم” به قسمت “صفحات شما” ابتدا در فیلد “ایمیل گیرنده”، ایمیلی که می خواهید اطلاعات فرم به آن ارسال شود را وارد نمایید. سپس برروی دکمه “+ افزودن بخش” کلیک کنید تا بتوانید یک بخش جدید به فرمتان اضافه کنید. هر فرم می تواند شامل بخش های مختلفی نظیر: اطلاعات فردی، اطلاعات تحصیلی، اطلاعات شغلی و …. باشد.

در مرحله بعد در هر بخش می توانید با کلیک برروی دکمه “+ افزودن فیلد” فیلدهای مورد نیاز خود را به فرمتان اضافه کنید. شکل 1 انواع فیلدهای قابل استفاده در فرم هایتان را نمایش می دهد.

انواع فیلد

شکل 1: انواع فیلدهای قابل استفاده در فرم

شرح هر یک از فیلدهای نمایش داده شده در شکل 1:

  1. متن: فیلد متنی ساده، مناسب برای درج نام، نام خانوادگی و …
  2. متن چند خطی: قابل استفاده برای درج آدرس و یا متن نسبتاً طولانی
  3. ایمیل: جهت دریافت آدرس ایمیل کاربران، با قابلیت چک کردن نحوه صحیح وارد کردن آدرس ایمیل
  4. عدد: مناسب جهت دریافت مقادیر عددی، نظیر شماره تلفن
  5. تاریخ/ساعت: مناسب برای دریافت تاریخ تولد، تاریخ ازدواج و …
  6. موقعیت جغرافیایی: با استفاده از این گزینه موقعیت جغرافیایی کاربر ثبت می شود.
  7. چک باکس: مناسب برای فیلدهایی که چند انتخاب دارند. مانند، پست های شغلی مورد نظر.
  8. رادیو: مناسب برای فیلدهایی که تنها یک انتخاب دارند. مانند: وضعیت نظام وظیفه.
  9. لیست کشویی: مانند رادیو، اما نحوه نمایش به صورت کشویی می باشد.
  10. تصویر: این فیلد قابلیت ارسال تصویر را به کاربران می دهد.

کاربر پس از تکمیل فرم و زدن دکمه “ارسال” فرم را برای شما ارسال می کند.

شکل های 2 و 3 نمای تمامی فیلدهای ذکر شده در بالا را به همراه ذکر مثال نمایش می دهند.

فرم 1

شکل 2: نمای فیلدهای 1 تا 5

فرم 2

شکل3: نمای فیلدهای 6 تا 10

ایجاد پوشه

کافی است پس از افزودن صفحه “پوشه” به قسمت “صفحات شما” برروی دکمه  کلیک کنید تا بتوانید یک پوشه جدید بسازید.  مشابه شکل 1 در زمان افزودن هر پوشه شما می بایست با توجه به ماهیت کار خود فیلدها را تکمیل نمایید.

افزودن پوشه

شکل 1: افزودن یک پوشه جدید

پس از تایید کردن، پوشه شما افزوده می شود. و مشابه شکل 2 تمامی صفحات اپلیکیشنتان به شما نمایش داده می شود و شما می توانید هر کدام از آنها را که نیاز دارید با کلیک برروی آن به پوشه خود اضافه کنید.

افزودن آیتم

شکل 2: افزودن صفحات به پوشه مورد نظر

همانطور که در شکل 2 می بینید، صفحات غذاهای فرنگی و غذاهای ایرانی به این پوشه اضافه شده اند. می توانید با کلیک برروی هر کدام به ویرایش آن صفحه بپردازید.

شما می توانید در یک پوشه چندین پوشه دیگر نیز داشته باشید. برای این کار نیز کافی است پس از افزودن اولین پوشه، برروی add  مجدداً کلیک کنید تا یک پوشه جدید اضافه شود. تمامی مراحل مشابه افزودن “صفحات” به یک پوشه جدید می باشند.

قرار دادن اطلاعات از سیستم وردپرس

کافی است پس از افزودن صفحه “وردپرس” به قسمت “صفحات شما”

  1. ابتدا مشابه شکل 1 برروی دکمه “برای دانلود پلاگین وردپرس اپ ساز اینجا را کلیک کنید.” کلیک کنید.
  2. در مرحله بعد این پلاگین را مشابه سایر دیگر پلاگین های وردپرسی، در سایت وردپرس خود نصب نمایید و آن را فعال کنید.
  3. در گام بعدی در پنل اپ ساز خود، در قسمت “آدرس وب سایت وردپرسی خود را وارد کنید” آدرس وب سایت خود را وارد نمایید و دکمه “تایید” را بزنید. با این کار تمامی دسته های “نوشته های” وردپرسی شما نمایش داده می شوند.
  4. در آخرین گام، دسته هایی که می خواهید “نوشته های” آنها نمایش داده شوند را انتخاب نمایید و برروی دکمه “ذخیره” کلیک نمایید.
شکل 1: نمایش دسته های وب سایت اپ ساز پس از نصب پلاگین وردپرسی

شکل 1: نمایش دسته های وب سایت اپ ساز پس از نصب پلاگین وردپرسی

قرار دادن لینک/لینکستان

کافی است پس از افزودن صفحه “لینک” به قسمت “صفحات شما” در قسمت “لینک” آدرس صفحه مورد نظر خود را وارد نمایید.

کاربران اپلیکیشن شما با کلیک برروی منوی مربوطه در اپلیکیشن، وب سایتی که شما وارد کرده اید را در مرورگر دستگاه هوشمند خود مشاهده می کنند.

لینکستان

کافی است پس از افزودن صفحه “لینک ها” به قسمت “صفحات شما” برروی دکمه “+ افزودن یک آدرس” کلیک کنید، تا بتوانید لینک های مورد نظر خود را به اپلیکیشنتان اضاف کنید. همانطور که در شکل 1 نمایش داده شده است، هر لینک خود یک تصویرداشته باشد و علاوه بر آن صفحه “لینک ها نیز می تواند یک تصویر به عنوان، کاور داشته باشد.

شکل 1: پنجره افزودن لینک ها و نحوه نمایش آنها در اپلیکیشن

شکل 1: پنجره افزودن لینک ها و نحوه نمایش آنها در اپلیکیشن

برای افزودن تصویر هر لینک، کافی است برروی دکمه add سمت راست آن کلیک کنید و تصویر خود را انتخاب و بارگذاری کنید.

 

ایجاد قابلیت رزرو/قرار ملاقات

 

 

کافی است پس از افزودن صفحه “رزرو” به قسمت “صفحات شما” برروی دکمه add کلیک کنید تا بتوانید یک شخص مشخص را برای دریافت ایمیل رزرو/قرار ملاقات مشخص نمایید. مشابه شکل 1 با وارد کردن نام و ایمیل اشخاص مورد نظر نام آنها در قسمت مشخصی در فرم رزرو نمایش داده می شود. کاربران اپلیکیشن شما نیز می توانند با انتخاب شخص مورد نظر درخواست خود را برای وی ایمیل نمایند.

شکل1: فرم رزرو

شکل1: فرم رزرو

فرم رزرو

شکل 2: پنجره افزودن افرادی که می توان از طریق فرم با آنها ارتباط برقرار کرد به همراه فرم رزرو

قراردادن RSS

 

 

کافی است به سایت مورد نظر بروید، آدرس خوراک RSS آن سایت را که معمولاً توسط آیکن rss-40674_640 در کنار سایت نمایش داده شده است را کپی نمایید و در قسمت مشکل شده در شکل 1 کپی نمایید.

افزودن RSS

شکل 1: پنجره افزودن RSS

 

با کلیک برروی دکمه تایید، خوراک RSS سایت مورد نظر می بایست مشابه شکل 2 به شما نمایش داده شود.

preview

شکل 2: نمونه ای از نمایش خوراک RSS در اپلیکیشن های اپ ساز

 

 

قراردادن سورس کد

کافی است پس از افزودن صفحه “سورس کد” به قسمت “صفحات شما” در قسمت ” کد HTML خود را وارد کنید.” کدهای مورد نظر خود را در فرمت HTML وارد نمایید. شکل 1 مثالی را نشان می دهد که با استفاده از کدهای جاوااسکریپت و HTML یک متن را از شما گرفته و آن را به صورت بنر نمایش می دهد. چند نمونه مثال را می توانید در آدرس http://userwww.sfsu.edu/infoarts/technical/howto/wilson.javascript.exampls.html مشاهده نمایید.

مثال

شکل1: مثالی از نحوه اجرای کدهای جاوااسکریپت و HTML

 

ارسال پیام های درون برنامه ای

کافی است پس از افزودن “پیام درون برنامه ای” به قسمت “صفحات شما”، برروی دکمه add کلیک کنید، تا بتوانید یک پیام جدید ارسال کنید. هر پیام از یک قسمت عنوان، متن پیام و تصویر تشکیل شده است، همانطور که در شکل 1 نمایش داده شده است، قسمت های مشخص شده را با متن مورد نظر خود پر کنید و برای رفتن به مرحله بعد برروی دکمه فلش کلیک کنید.

ارسال پیام درون برنامه ای

شکل 1: ارسال پیام درون برنامه ای جدید

در مرحله بعد برروی دکمه “تایید” کلیک کنید تا پیامتان ارسال شود. پیام ها معمولاً با توجه به تعداد کاربران شما نهایتاً در مدت زمان 15 دقیقه برای همه ی کاربران ارسال می شوند. شکل 2 صفحه تایید ارسال را نمایش می دهد.

تایید ارسال پیام

شکل 2: پنجره تایید ارسال پیام

پیام های ارسالی به صورت پنجره شناور در اولین مراجعه کاربر به اپلیکیشن شما نمایش داده می شود(شکل 3).

 

 

تفاوت میان “پیام های فوری” با “پیام های درون برنامه ای”: هر دوی این پیام ها به محض ارسال به دست کاربران شما می رسند، با این تفاوت که، پیام های فوری در قسمت Notification Center دستگاه کاربران شما ظاهر می شوند ولی پیام های درون برنامه ای، زمانی که کاربر اپلیکیشن شما را باز نماید به او نمایش داده می شود.

همچنین پیام های درون برنامه ای می توانند یک تصویر را نیز ضمیمه خود داشته باشند.

برای مشاهده / ویرایش پروفایل خود لطفا وارد شوید.

بستن